• 1399/09/10 - 15:56
  • 186
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت در مراکز اقامتی ( هتل، متل، مهمان پذیر، مهمان سرا)

- در صورت مواجهه و روبرو شدن با افراد دیگر حداقل فاصله یک متری را رعایت کنیم. - فاصله یک یا دو متر را در قسمت های عمومی از جمله نمازخانه ها، سلف سرویس و مسیرهای ورود و خروج مراکز اقامتی، رعایت کنیم.

 

فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت در مراکز اقامتی ( هتل، متل، مهمان پذیر، مهمان سرا)

<![if !supportLists]>-          <![endif]>در صورتی که بیماری زمینه ای (مانند بیماری قلبی-عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری های تنفسی و ...) و یا نقص ایمنی (شیمی درمانی، پیوند اعضا و ...) داریم حتی المقدور از سفر و اقامت در مراکز اقامتی خودداری کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>در هنگام داشتن علایم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد و یا تنگی نفس از سفر و اقامت در مراکز اقامتی خودداری کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>از لحظه خروج از محل اقامت تا بازگشت به آنجا حتما ماسک بزنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>در صورت مواجهه و روبرو شدن با افراد دیگر حداقل فاصله یک متری را رعایت کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>فاصله یک یا دو متر را در قسمت های عمومی از جمله نمازخانه ها، سلف سرویس و مسیرهای ورود و خروج مراکز اقامتی، رعایت کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>از حضور و توقف در محل­های شلوغ و پر ازدحام در مراکز اقامتی، اجتناب کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>به مراکز اقامتی که تهویه مناسب دارند و هوای تازه در آن جا جریان دارد برویم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>استعمال دخانیات در محیط های سربسته و به خصوص در مراکز اقامتی ممنوع است.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>هنگام نشستن بر روی مبلمان و صندلی های میهمان در سالن انتظار، حتما فاصله یک در میان را رعایت کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>در صورت استفاده از آسانسور، برای تماس با دکمه ها از دستمال کاغذی استفاده کنیم و دستمال استفاده شده را در سطل زباله بیاندازیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>در صورت مشاهده شاغلین در مراکز اقامتی هتل ها، متل ها و مهمانسراها که علایم سرماخوردگی مانند سرفه و یا سایر علایم تنفسی دارند، به مدیریت اطلاع دهیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>توجه کنیم که شاغلین در مراکز اقامتی از وسایل محافظت فردی مانند ماسک، دستکش و ... استفاده کرده باشند.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>در نمازخانه ها و اتاق ها از مهر و سجاده شخصی استفاده کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>در رختکن و حمام، از وسایل بهداشتی شخصی و یا یکبار مصرف استفاده کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>قبل از کشیدن سیفون توالت فرنگی، در آن را بگذاریم تا میکروب ها در هوا پخش نشوند.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>از تعویض ملحفه، روتختی ، روبالشتی به صورت روزانه و شستشو وگندزدایی شدن آنها، اطمینان حاصل کنیم. در صورت امکان از ملحفه شخصی استفاده کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>در هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانیم و دستمال استفاده شده را بلافاصله در سطل زباله در دار بیاندازیم. در صورتی­که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>در هنگام حضور در مراکز شلوغ از دست زدن به چشم، دهان و بینی خودداری کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>قبل از سرو غذا در رستوران های مراکز اقامتی حتما دست های خود را با آب و صابون مایع بشوییم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>برای سفارش نوشیدنی در رستوران های مراکز اقامتی حتما از آب و نوشیدنی های بسته بندی شده و یک بار مصرف استفاده کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>توجه کنیم که چیدمان میز غذا خوری و نشستن افراد طوری باشد که فاصله حداقل یک متر رعایت شده باشد.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>از آبخوری و یا آب سرد کن استفاده نکنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>در هنگام نوشیدن انواع نوشیدنی از نی های یکبار مصرف بسته بندی شده و یا لیوان یکبار مصرف استفاده کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>برای سرو نمک، فلفل، سماق، قند، شکر و آب آشامیدنی در رستوران های مراکز اقامتی، در بسته بندی های یکبار مصرف استفاده کنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>کلیه مواد غذایی در بسته بندی مناسب یک نفره باید توزیع گردد.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>ظروف سرو بار از پوشش مناسب باید برخوردار باشند.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>در صورت استفاده از سرویس های بهداشتی در مراکز اقامتی شستشوی دست­ها با آب و صابون مایع را فراموش نکنیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>از پرداخت وجه نقد خودداری کنیم و پرداخت ترجیحا"به صورت آنلاین و یا استفاده از اپ­ها ویا کارتخوان باشد و صرفا خودمان انجام دهیم.

<![if !supportLists]>-          <![endif]>برای اعلام و گزارش عدم رعایت نکات بهداشتی با شماره تلفن 190 «سامانه پاسخگویی شکایات وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی» تماس بگیریم.

  • گروه خبری : مقالات آموزشی,اخبار طرح تحول
  • کد خبر : 37877