• 1398/12/12 - 13:36
  • 167
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

روش مواجهه با خانواده بیماران مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا

تصورکنید یکی از عزیزان شما شک ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده است. چه احساسات و شرایطی را تجربه میکنید؟ در این شرایط اغلب همراهان وخانواده بیماران در بحران هستند.واکنش افراد مختلف در بحران متفاوت است.بعضی ترس و اضطراب زیادی را تجربه میکنند، برخی خشمگین می شوند و نسبت به کادر درمان پرخاشگری می کنند، گاهی نیزافراد کرخت می شوند و نمی توانند واکنشی نشان دهند. نقش تیم درمان در کاهش استرس بیماران و همراهانشان ، و حمایت آنها دربحران بسیار کلیدی است. در ارتباط با همراه و خانواده بیمار این موارد را درنظر داشته باشید:

1 .قبل از صحبت کردن با خانواده، نام بیمار را بدانید و خودتان را معرفی کنید.

2 .اطلاعات دقیق، کافی و صادقانه به خانواده بدهید. این که همراهان بدانند شما آنها را در جریان هر خبری در رابطه با بیمارشان قرار می دهید، اضطراب آنها را کم می کند.

3 .با جملات ساده و کوتاه با خانواده صحبت کنید و از اصطلاحات پزشکی استفاده نکنید.

 4 .اگر قرار است از آمار و ارقام استفاده کنید بر قسمت مثبت تمرکز کنید. برای مثال برای اینکه بگویید 3 درصد خطر مرگ هست بگویید 97 درصد افراد خوب می شوند.

5 .با آرامش، و حمایتگرانه با خانواده صحبت کنید.

6 .چند دقیقه صحبت های آنها را گوش کنید.

7 .بگویید که احساساتشان طبیعی است.

8 .به آنها اطمینان دهید که هر کاری لازم باشد ما با کمک هم کرونا را شکست می دهیم. برای بیمارشان انجام می شود.

9 .گاهی خانواده در شرایط پراسترس با تیم درمان برخورد نامناسب یا خشمگینانه دارند. این برخوردها را شخصی برداشت نکنید.

10 .شما می توانید در شرایط بحرانی هم اصول برخورد حرفه ای را در برخورد با بیماران و مسایل مربوط به آنها حفظ کنید.

11 .بخشی از فرایند بهبود بیماران مربوط به مشاهده حالات کاملاً حرفه ای تیم درمان است.

12 .افراد عقاید، فرهنگ و ارزشهای متفاوتی دارند. آنها را بپذیرید و در این مورد آنها را قضاوت نکنید.

13 .نکات ایمنی و حفاظتی را به صورت ساده و مستقیم به خانواده آموزش دهید.

14.درصورتی که تلفنی با خانواده صحبت می کنید بعد از معرفی خود و این که در مورد بیمارشان قرار است صحبت کنید از فرد پاسخگو بپرسید که آیا در شرایطی است که می تواند به صحبت های شما گوش دهد یا خیر؟

15 .اگر در شرایط مناسب بود بعد از رعایت نکات فوق و دادن خبر بلافاصله تلفن را قطع نکنید و به سوالات آنها پاسخ دهید.

16 .این کار باعث تنش فرد و تنش های بعدی خواهد شد

  • گروه خبری : مقالات آموزشی,اخبار طرح تحول
  • کد خبر : 35468
کلمات کلیدی