• 1401/02/25 - 14:01
  • 196
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

هفته جهانی واکسیناسیون (۲۴ الی ۳۰ اردیبهشت ماه):

مناسبت هفته جهانی واکسیناسیون (۲۴ الی ۳۰ اردیبهشت ماه): :anger:پس از تامین آب آشامیدنی سالم، واکسیناسیون بیشترین تاثیر را در کاهش مرگ و میر در انسانها را داشته است. دکتر محمد نیک پور مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان قم به مناسب هفته جهانی واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون نقشی مهمی در سلامت جامعه ایفا می کند و پس از تامین آب آشامیدنی سالم، واکسیناسیون بیشترین تاثیر را در کاهش مرگ و میر به ویژه مرگ و میر کودکان و افزایش رشد جمعیت داشته است. ایشان بیان کرد: موثرترین روش پیشگیری از بیماری های دوران کودکی، ایمن سازی با واکسن ها است و اگر منتظر ابتلا به بیماری و ایجاد ایمنی طبیعی علیه بیماری های عفونی واگیردار، باشیم، احتمال بروز مرگ و میر و عوارض ناشی از ابتلا به بیماری ها، موجب خسارت های جبران ناپذیر خواهد شد. لذا توصیه علمی وتجربی همان ایمن سازی از طریق واکسیناسیون است. ایشان افزود: پس از آغاز برنامه توسعه ایمن سازی، دستاوردهای مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری های قابل پیشگیری با واکسن حاصل شده است که این مهم حاصل واکسیناسیون کلیه کودکان کشور علیه بیماری های سل، هپاتیت ب ، فلج اطفال، دیفت


پس از تامین آب آشامیدنی سالم، واکسیناسیون بیشترین تاثیر را در کاهش مرگ و میر در انسانها را داشته است.

دکتر محمد نیک پور مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان قم به مناسب هفته جهانی واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون نقشی مهمی در سلامت جامعه ایفا می کند و پس از تامین آب آشامیدنی سالم، واکسیناسیون بیشترین تاثیر را در کاهش مرگ و میر به ویژه مرگ و میر کودکان و افزایش رشد جمعیت داشته است.
ایشان بیان کرد: موثرترین روش پیشگیری از بیماری های دوران کودکی، ایمن سازی با واکسن ها است و اگر منتظر ابتلا به بیماری و ایجاد ایمنی طبیعی علیه بیماری های عفونی واگیردار، باشیم، احتمال بروز مرگ و میر و عوارض ناشی از ابتلا به بیماری ها، موجب خسارت های جبران ناپذیر خواهد شد. لذا توصیه علمی وتجربی همان ایمن سازی از طریق واکسیناسیون است.
ایشان افزود: پس از آغاز برنامه توسعه ایمن سازی، دستاوردهای مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری های قابل پیشگیری با واکسن حاصل شده است که این مهم حاصل واکسیناسیون کلیه کودکان کشور علیه بیماری های سل، هپاتیت ب ، فلج اطفال، دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هموفیلوس آنفولانزای تیپ ب، سرخک، سرخجه و اوریون است. دکتر نیک پور در ادامه گفت: در نتیجه برنامه توسعه ایمن سازی، بیش از بیست سال است که کشور عاری از بیماری فلج اطفال است و سایر بیمارری های واگیر نیز تحت کنترل قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی شامل پایگاه ها و خانه های بهداشت توانسته است حدود 99 درصد گروه هدف خود را تحت پوشش واکسیناسیون همگانی قرار دهد و پوشش واکسیناسیون بالایی را در کشور ایجاد نماید. دکتر نیک پور در خاتمه ضمن تاکید بر اهمیت به موقع تزریق واکسن در کوکان گفت: در صورت کاهش پوشش واکسن به کمتر از 95 درصد جمعیت هدف، احتمال شعله ور شدن اپیدمی و طغیان برخی بیماری های واگیر از جمله اپیدمی و طغیان بیماری‌هایی مانند سرخک، فلج اطفال، سیاه سرفه و دیفتری، وجود دارد

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 51332

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید