• 1400/11/17 - 10:49
  • 139
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس دانشگاه علوم پزشکی قم؛

پوشش واکسیناسیون مادران باردار در قم با میانگین جامعه فاصله دارد

معصومه فرشید مقدم با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در جامعه، بر اهمیت واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: متاسفانه به دلیل واکسن‌هراسی که در کشور به خصوص برای زنان باردار ایجاد شده، تنها 50 درصد زنان باردار قمی واکسن کرونا تزریق کرده اند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، معصومه فرشید مقدم، مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون زنان باردار در قم مطلوب نیست، گفت: در حال حاضر 8 هزار و 400 نفر مادر باردار تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت در سطح استان قم هستند که از این تعداد تنها 50 درصد اقدام به تزریق واکسن کرونا کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در مادران باردار در راستای پیشگیری و ابتلا به کرونا، افزود: آمارها نشان می دهد میزان ابتلا و بستری ماردان بارداری که واکسن کرونا تزریق کرده اند بسیار پایین است و حتی در صورت ابتلا به کرونا بصورت خفیف دچار بیماری شده اند.

فرشید مقدم گفت: واکسن کرونای زنان باردار در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت در شهر و خانه‌های بهداشت در روستا تزریق می‌شود.

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه ایمنی کامل در گرو  واکسیناسیون کامل است گفت: زنان بارداری که دو دز واکسن زده اند و سه ماه از دز دوم آنها گذشته باشد مشمول دریافت دز سوم واکسن می باشند.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 49717

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید