لیست اخبار صفحه :183
هفته جهانی سلامت مردان گرامی باد

هفته جهانی سلامت مردان گرامی باد

هفته بین المللی سلامت مردان از 15 تا 21 ژوئن برگزار می گردد و در سال جاری با توجه به شیوع کووید 19 در دنیا و شدت ابتلا و مرگ و میر بیشتر مردان نسبت به زنان سبب شده است که این موضوع در صدر مسایل مطرح شده در هفته فوق قرار گیرد.

1346 بازرسی بهداشتی و 893 کیلو مواد فاسد معدومی در دو روز گذشته

1346 بازرسی بهداشتی و 893 کیلو مواد فاسد معدومی در دو روز گذشته

در دو روز گذشته تعداد ۱۷۸ مورد بازرسی بهداشتی انجام گرفت که 544 مورد آن از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 418دمورد ان از اماکن مختلف بود که طی آن تعداد 146 مورد اخطار تعطیلی و یا غیرفعال سازی مراکز و صنوفی بودکه اصول بهداشتی را رعایت نمی کردند. در این بازرسی ها همچنین مقدار 893 کیلو مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم گردید.

ادامه تشدید نظارتهای بهداشتی در ایام ارتحال امام و 15 خرداد

ادامه تشدید نظارتهای بهداشتی در ایام ارتحال امام و 15 خرداد

از تعداد 243 نظارت بهداشتی ، تعداد 206 مورد ، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعداد و 37 مورد بر اماکن عمومی و 14 قلیانسرا بود که در همین راستا تعداد 4 امکنه پلمپ و 4 مرکز غیرفعال گردید. در این روز همچنین 10 شکایت مردمی پیگیری ، 27 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و 118 مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات بازرسی ثبت گردیده است. از جمله فعالیتهای کارشناسان بهداشت محیط در روز گذشته می توان به موارد ذیل نیز اشاره نمود:

پلمب  رستوران معروف در محدوده دستگرد به علت عدم رعایت بهداشت فردی

پلمب رستوران معروف در محدوده دستگرد به علت عدم رعایت بهداشت فردی

یک رستوران معروف در محدوده دستگرد پلمپ شد. این رستوران که در چند روز قبل به علت عدم رعایت بهداشت فردی ومواد غذایی پلمب شده بود و مدیر مجموعه متعهد شده که فقط بعداز رفع نواقص می تواند امکنه را بازگشایی نماید ولی متاسفانه در بازدید مجددی که توسط اکیپ بازرسان بهداشتی صورت گرفت همچنان نواقص به قوت خود باقی بود که روز گذشته توسط کارشناسان بهداشت محیط پلمب گردید. از جمله نواقص بهداشتی این رستوران می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و خاطره شهدای 15 خرداد گرامی باد

سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و خاطره شهدای 15 خرداد گرامی باد

امام خمینی (ره) همچون چراغ هدایتی است که باعث روشنایی صراط مستقیم در عصر جاهلیت ایران بود. تصویر تو را چو خاک در قاب گرفت آئینه شکست و گریه بر آب گرفت ای هم نفسم نماز آیات بخوان! خورشید به گل نشست و مهتاب گرفت

 کشف و معدوم سازی سوهان و گز فاسد در قم

کشف و معدوم سازی سوهان و گز فاسد در قم

به همت کارشناسان مرکز بهداشت قم، ۱۰ کیلوگرم سوهان تاریخ گذشته معدوم و از توزیع ۱۵ کیلوگرم انواع لواشک و ترشک تاریخ گذشته جلوگیری به عمل آمد

ߔ际ردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند
ߒ☯ر شرایط عادی کرونا نیستیم

ߔ际ردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

✅دکتر محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان:

محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند های صنایع دخانی  و پیشگیری  از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها
هفته بدون دخانیات (12-6 خرداد)

محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند های صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها

چندین دهه است که صنایع دخانی عمدا و با روش های استراتژیک ، تهاجمی و اغوا کننده سعی در جذب جوانان به سمت مصرف دخانیات و محصولاتی با ترکیب نیکوتین دارند. اسناد داخلی این صنایع حاکی از آنست که تحقیقات وسیع و محاسبه شده ای را با هدف جذب نسل جوان به سمت مصرف کنندگان دخانیات انجام داده اند. از طراحی محصول گرفته تا کمپین های بازاریابی که همگی با هدف جایگزین کردن میلیون ها نفر که هر ساله در اثر بیماری های ناشی از مصرف دخانیات جان باختند با مصرف کنندگان جوان و جدید انجام شده است.