• 1400/09/27 - 15:18
  • 157
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر سیامک محبی؛

برای دریافت دوز دوم"واکسن آسترازنکا"هر چه زودتر اقدام کنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه رعایت فاصله بین تزریق دو دوز واکسن کرونا اهمیت بالایی دارد، گفت: از کسانی که دوز اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده اند، دعوت میشود تا در اسرع وقت نسبت به تزریق دوز دوم واکسن خود اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی ظهر امروز در حاشیه جلسه بررسی روند واکسیناسیون که در ساختمان مرکز بهداشت استان قم برگزار شد با بیان اینکه واکسن کرونا باید حداقل در دو دوز تزریق شود، گفت: بطور معمول در انواع واکسن کرونا فاصله چند هفته ای میان تزریق دو دوز واکسن در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اهمیت رعایت این فاصله گفت: رعایت این فاصله و تزریق به موقع دوز دوم واکسن در اثربخشی واکسن تأثیر بسزایی دارد.

محبی در خصوص میزان فاصله میان تزریق دو دوز واکسن در انواع واکسن‌های کرونا گفت: در واکسن هایی مانند "برکت" و "سینوفارم" که از ویروس کشته شده ساخته شده اند فاصله تزریق مناسب 28 روز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نهایت یک یا دو هفته بیشتر از این مدت هم مجاز است، اما نباید بیش از این در تزریق واکسن تأخیر داشت.

محبی افزود: این میان برخی افراد در فاصله تزریق میان دو دوز واکسن، مبتلا به کرونا می شوند و توصیه می شود این افراد چهار هفته بعد از شروع علائم بیماری اقدام به تزریق دوز دوم واکسن نمایند.

وی در ادامه فاصله میان تزریق دوز اول و دوم واکسن آسترازنکا را هم 2 ماه اعلام و تصریح کرد: از کسانی که دوز اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده اند دعوت میشود تا در اسرع وقت نسبت به تزریق دوز دوم واکسن خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 48855

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید