• 1401/08/14 - 08:55
  • 196
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید اعضای کارگروه زن و خانواده متعالی از مرکز آموزشهای هنگام ازدواج استان

 
 
در راستای ارتقاء و توسعه آموزش های هنگام ازدواج و احصاء چالش های اجرایی آن، با حضور معاون اجتماعی فرهنگی استانداری، مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده به همراه اعضای کارگروه زن و خانواده متعالی از مرکز آموزشهای هنگام ازدواج استان واقع در مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا(ع) بازدید بعمل آمد.
 
در ابتدا دکتر باقریان معاون فنی مرکز بهداشت استان به معرفی مرکز و خدمات ارائه شده پرداختند  و اظهار داشتند کلاسهای آموزشی از دی ماه سال ۹۷  در برنامه همکاری مشترک بین دستگاهی از ۲ ساعت به ۶ ساعت، در قالب چهار حوزه بهداشت وسلامت جنسی،اخلاق و احکام ، حقوق و  روانشناسی برگزار  می گردد.
وی افزود: سالانه ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰  زوج از این آموزش‌ها و سایر خدمات شامل آزمایشات و مشاوره ژنتیک اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.
 
دکتر باقریان به اهم چالش های نیازمند  مداخله در این مرکز  اشاره نمود  و نیاز مبرم بر تامین فضای فیزیکی استاندارد و ایجاد محیطی مفرح و شاد متناسب با آغاز پیوند زندگی برای  زوجین را خواستار شد. در راستای کاهش آسیبهای طلاق، معاون فنی مرکز بهداشت استان، بر ضرورت ارتقا اموزشها و مشاوره های تخصصی و فردی تاکید نمود.
 
 در ادامه خانم عبدالهی، مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده ضمن تاکید بر اهمیت اموزش ابراز داشتند لازم است کلیه دستگاههای استان بر حسب امکانات و ظرفیت اعتباری متولی اجرایی شدن طرح ارتقا آموزش‌ها  در قالب مرکز تحکیم خانواده همکاری نمایند .
 
حسین قریب معاون اجتماعی فرهنگی استانداری نیز به اهمیت و جایگاه این مرکز اشاره کردعه و ضمن اعلام آمادگی در جهت رفع مشکلات مطروحه گفت: در جهت فرایند انتخاب صحیح برای ازدواج جوانان هماهنگی درون استانی لازم است تا این آموزش‌ها در  فراغت فکری انجام شود براین اساس  نیاز است نقش اموزش و پرورش پررنگتر گردد و درواقع این آموزش‌ها در اموزش و پرورش تسری یابد و کتابچه ای با مهارت‌های گفتمان حل مساله ابراز احساسات و عواطف و مهارت‌های سازگارانه تدوین و اموزش داده شود.
 
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 54985

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید