• 1400/07/21 - 14:19
  • 184
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون فنی مرکز بهداشت استان قم؛

افزایش هفت درصدی مثبت شدن نمونه‌های تست کرونا

دکتر محمدجواد باقریان گفت: درصد مثبت بودن نمونه‌ها از ۳۷ به ۴۴ درصد افزایش یافته است که این موضوع نگران‌کننده است و امیدواریم عواملی به‌جز شیوع بیماری و سویه جدید داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدجواد باقریان صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان قم که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، وضعیت رنگ‌بندی استان قم، تعداد مراکز قرمز کم شده و مراکز نارنجی افزایش یافته است و از نظر شیوع بیماری نسبت به هفته قبل بهتر است.

باقریان افزود: مناطق قرمز استان از ۱۱ به هفت منطقه کاهش یافته و مناطق نارنجی از ۱۵ به ۱۷ و مناطق زرد از ۲ به چهار افزایش یافته و منطقه آبی نیز در استان نداریم.

وی اضافه کرد: تعداد آزمایش‌های انجام شده در هفته کاهشی شده و از ۱۱ هزار و ۶۱ مورد به ۸ هزار و ۷۰۰ مورد رسیده است.

باقریان ادامه داد: آزمایش‌ها سریع و پی سی آر اندکی کاهش یافته، ولی تست سریع افزایش یافته است، زیرا افرادی به مراکز نمونه‌گیری مراجعه می‌کنند تا قبل از انجام واکسن، تست بگیرند.

به گفته باقریان، درصد مثبت بودن نمونه‌ها از ۳۷ به ۴۴ درصد افزایش یافته است که نگران‌کننده است و امیدواریم عواملی به‌جز شیوع بیماری و سویه جدید داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: میزان فوتی قطعی ناشی از ابتلا به کرونا در هفته گذشته ۵۷ نفر و فوتی مشکوک ۱۴ نفر بوده که مجموعا ۷۱ نفر می‌باشد.

باقریان با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف استان، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سازمان‌ها و اداره‌ها ۷۰ درصد، صنایع و اصناف ۶۹ درصد، پلیس + ۱۰، ۸۰ درصد، آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی ۷۰ درصد، جایگاه‌های سوخت ۶۷ درصد، جایگاه‌های سی ان جی ۶۶ درصد و آرامستان بهشت معصومه ۵۵ درصد می‌باشد.

معاون مرکز بهداشت استان قم اضافه کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌ها در مراکز معاینه فنی خودرو ۸۵ درصد، پایانه‌های مسافربری درون‌شهری ۳۳ درصد، دفاتر ازدواج ۷۵، آموزشگاه‌های هنری ۷۵ درصد، آرامستان ها ۴۰ درصد، حرم حضرت معصومه(س) ۵۷ درصد، مسجد جمکران ۶۵ درصد، مسافرخانه و هتل‌ها ۶۵ درصد، اماکن بین‌راهی ۸۲ درصد، آرایشگاه‌ها ۷۸ درصد و کافی‌نت‌ها ۹۰ درصد می‌باشد.

انتهای پیام/

 

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 47715

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید