• 1401/12/10 - 10:13
  • 27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ادغام خدمات طب ایرانی در شبکه‌ بهداشت

کارشناس طب ایرانی در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از اقدامات صورت گرفته برای گسترش خدمات طب ایرانی ادغام این خدمات در سطح شبکه‌ بهداشت است.

دکتر هادی عبدالهی صبح امروز در اولین نشست کمیته ترویج شیوه زندگی سالم بر اساس طب ایرانی، اظهار کرد:  طب ایرانی موضوعی است که سال ۱۳۹۲ با ابلاغ سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی وظایف تک تک سازمان‌ها و ارگان‌ها برای توسعه این حوزه تبیین شد و در سال ۱۳۹۳ با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت در بند ۱۲ بازشناسی، تبیین، ‌ ترویج و توسعه طب ایرانی به عهده وزارت بهداشت گذاشته شد و در ادامه آن در برنامه ششم توسعه به منظور اجرایی شدن این بند، ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت. 
 
وی با اشاره به موضوع آموزش طب ایرانی در نظام سلامت، اظهار کرد: دوره‌های مهارتی برای رشته‌های مامایی، پرستاری و تغذیه از سوی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به منظور تربیت نیروهای لازم در این حوزه تهیه و تدوین شده که می توان گفت یکی از اقدامات زیر ساختی در این حوزه است. 
 
کارشناس طب ایرانی در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ادغام طب ایرانی در نظام سلامت یکی از اتفاقات بسیار مهم در این حوزه است، خاطرنشان کرد: ادغام طب ایرانی با نظام سلامت اتفاق مهمی است که در حوزه بهداشت رقم خورد؛ چراکه یکی از اولین نقاط برخورد مردم با نظام سلامت خانه‌های بهداشت است. 
 
اولین نشست کمیته ترویج شیوه زندگی سالم براساس طب ایرانی صبح امروز با حضور کلیه پرسنل ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جعفرآباد در محل این شبکه برگزار شد. 
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 56550

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید