• 1396/07/10 - 11:10
  • 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کشف و معدوم سازی 893کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف حاصل نظارتهای کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت قم

طی 4 روز نظارت کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت قم مقدار 893 کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف از سطح عرضه جمع آوری و معدوم گردید. به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی با تشدید نظارتهای بهداشتی از روز 5 شنبه و همزمان .........

 

طی 4 روز نظارت کارشناسان بهداشت محیط  مرکز بهداشت قم مقدار 893 کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف از سطح عرضه جمع آوری  و معدوم گردید. به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی با تشدید نظارتهای بهداشتی از روز 5 شنبه و همزمان با حضور تعداد کثیری از مسافرین و زائرین کریمه اهل بیت در شهر مقدس قم و همچنین حضور همشهریان گرامی در هیئات ومراسم های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، کارشناسان بهداشت محیط علاوه بر نظارت بر مراکزتهیه و عرضه مواد غذایی در مناطق پرتردد شهر و اماکن مسیر راهی،  بر تهیه نذورات در حسینیه ها، مساجد، تکایا و ایستگاههای صلواتی نظارت نمودند.

در همین راستا 923 مورد بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و 34 مورد نمونه برداری آب و مواد غذایی و 150 مورد کلرسنجی آب نیز صورت پذیرفت.  در این بازدیدها کارشناسان بهداشت محیط با استفاده از دستگاههای پرتابل اقدام به انجام 267 مورد سنجش دمای مواد غذایی، 25 مورد سنجش پروکسید  روغن و 25 مورد سنجش بار میکروبی سطوح عرضه مواد غذایی نمودند. 

همچنین در بازدید های انجام شده، 91 مورد غیربهداشتی نیاز به مداخله مشاهده گردید که ضمن آموزش متصدیان مربوطه، مداخلات لازم جهت اصلاح موارد تخلف انجام و پس از اطمینان از رفع نواقص واحد صنفی به فعالیت خود ادامه داده است.

  لازم به ذکر است در این 4 روز 30 مورد از شکایات مردمی رسیده به سامانه کشوری 190 نیز مورد پیگیری و رسیدگی کارشناسان قرار گرفته است.

روابط عمومی معاونت بهداشتی قم

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 27884
کلمات کلیدی