• 1402/12/28 - 12:48
  • 21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کشف و معدوم سازی بیش از 6 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد

 

مهندس نرگس جعفری مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز معاونت بهداشتی قم از انجام2 هزار و 414 نظارت بهداشتی خبر داد و گفت: در طی طرح تشدید نظارتهای بهداشتی از 15 اسفندماه ، مقدار 6 هزارو 386 کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد کشف و معدوم از گردونه مصرف خارج گردیده است.

مهندس جعفری افزود: در راستای حفظ و ارتقاء سلامت همشهریان، زائرین و مسافرین گرامی، کارشناسان مرکز بهداشت ضمن بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن بین راهی و سامانه های آبرسانی و انجام 101 مورد نمونه برداری آب ، 68 مورد نمونه برداری از مواد غذایی حساس و 880 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی، تعداد 16 مورد از تخلفات بهداشتی را به مراجع قضایی ارجاع نموده اند.

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان ضمن تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت از سوی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی گفت: کارشناسان بهداشت محیط در طول نظارتها در صورت ضرورت آموزش های لازم را درخصوص اصول بهداشت فردی، ابزار کار و محیط به متصدیان ارائه می نمایند.

وی با اشاره به رسیدگی به 123 شکایت رسیده به سامانه 190 از هموطنان گرامی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را به سامان کشوری 190 گزارش نمایند تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 60701

تصاویر