• 1400/09/01 - 13:08
  • 168
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر سیامک محبی؛

واکسیناسیون 68 درصدی مردم قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حدود ۶۸ درصد از مردم قم دز اول و ۴۸ درصد مردم هر دو دز واکسن را تزریق کرده اند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکترسیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با وجود فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای واکسیناسیون مردم چندان اقبالی به آن نشان نداده اند به طوری که به لحاظ واکسیناسیون قم آخرین استان کشور است.

وی ادامه داد: واکسن در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، ایمن‌ترین راه برای پیشگیری از اوج گیری دوباره بیماری است و زمانی در سطح استان به ایمنی جمعی می‌رسیم که دست‌کم ۷۵ درصد از مردم هر دو دز واکسن را تزریق کرده باشند.

محبی همچنین به بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه از یکم آذرماه اشاره کرد و گفت: تا کنون ۶۳ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله استان واکسن زده اند و با توجه به پایین بودن این آمار لازم است شیوه نامه‌های بهداشتی به دقت در مدارس اجرایی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه نظارت دقیق بر مراکز آموزشی همزمان با بازگشایی‌ها توسط کارشناسان این مرکز صورت می گیرد، گفت: در صورتی که شیوه نامه‌های بهداشتی، از جمله زدن ماسک، حفظ فاصله گذاری، بازبودن پنجره‌ها و... در مدرسه‌ای رعایت نشود، قطعا با آن مرکز برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 48311

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید