نظارت بازرسان بهداشت محیط بر مدارس منتخب اسکان مسافران نوروزی

 

مهندس نرگس جعفری، مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی با اشاره به حضور جمع کثیری از زائرین و مسافرین نوروزی در استان قم گفت: مدارس منتخب جهت اسکان مسافران نوروزی جزء اماکنی است که بطورمستمر در طول اجرای طرح سلامت نوروزی  تحت نظارت و کنترل و بازرسی بهداشتی بازرسان بهداشت محیط می باشند تا مسافران با خیالی آسوده در این محل ها اقامت داشته باشند.

مهندس جعفری افزود : تمامی مراکز و اماکن ارائه دهنده خدمات به مسافران در ایام نوروز، توسط 10 تیم بهداشت محیط از نظر وضعیت بهداشتی آشپزخانه‌، سرویس‌های بهداشتی، حمام‌ها، سلامت آب و مواد غذایی مورد کنترل و بازرسی بهداشتی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت از آغاز طرح سلامت نوروزی تا کنون 5585 مورد نظارت بهداشتی صورت گرفته است که طی آن 148 اخطار کتبی صادر شده، 42 مورد به مراجع قضایی معرفی ، 4 امکنه متخلف پلمب و 7هزارو 455 کیلو مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف شناسایی و از گردونه مصرف خارج شده است.

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت با تاکید بر اهمیت گزارشات مردمی درخصوص تخلفات بهداشتی گفت: تا کنون 190 مورد گزارش تخلف رسیده به سامانه شکایات بهداشتی مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفته است . وی از همشهریان گرامی خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با سامانه کشوری 190 گزارش نمایند.

{author_name}
تصویر نویسنده :