• 1395/03/02 - 16:31
  • 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نظارتهای بهداشتی در شب و روز نیمه شعبان تشدید شد

همزمان با فرارسیدن خجسته اعیاد نیمه شعبان معاونت بهداشتی با استقرار کشیکهای بهداشت محیط، بیماریها و آزمایشگاه و همچنین نظارت بر فعالیتها توسط مسئولین وکارشناسان ستادی در شب و روز نیمه شعبان فعالیت داشته و در جهت حفظ سلامت مسافرین، مجاورین و زائرین کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران تلاش نموده است

همزمان با فرارسیدن خجسته اعیاد نیمه شعبان معاونت بهداشتی با استقرار کشیکهای بهداشت محیط، بیماریها و آزمایشگاه و همچنین نظارت بر فعالیتها توسط مسئولین وکارشناسان ستادی در شب و روز نیمه شعبان فعالیت داشته و در جهت حفظ سلامت مسافرین، مجاورین و زائرین کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران تلاش نموده است. در همین راستا می توان به اقدامات مرکز بهداشت استان و شهرستان  در ایام نیمه شعبان به شرح ذیل اشاره نمود: 

1.  بهداشت محیط: در قالب 19 تیم ثابت و سیار در سطح شهر، حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، فعالیت هایی از جمله بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بازدید از اماکن عمومی و ایستگاههای صلواتی، نمونه برداری مواد غذایی، نمونه برداری از آب آشامیدنی، کلر سنجی آب آشامیدنی، برخورد با دستفروشان مواد غذایی، نظارت بر گندزدایی سبزیجات و انجام کلرزنی مخازن آب را به عهده دارد.

2.  مبارزه با بیماری ها در فالب دو تیم مستقر در حرم و جمکران و یک تیم سیار مسئولیت بیماریابی، مراقبت بیماری ها و مسمومیت ها، بررسی طغیان بیماری ها و نمونه گیری را به عهده دارد.

3.  آزمایشگاه هم با سه نفر کشیک و آنکال جهت بررسی طغیان ها و آزمایش التور در ایام نیمه شعبان فعالیت دارد.

گزارش تصویری برخی از فعالیتهای بازرسان و کارشناسان مرکز بهداشت در شب و روز نیمه شعبان: 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 23836
کلمات کلیدی