• 1400/04/02 - 11:24
  • 85
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر بهرام سرمست؛

ساده‌انگاری کرونا ضربات جبران‌ناپذیری به همراه دارد

استاندار قم گفت: تجربه ۴ موج گذشته نشان داده که هر موقع با ساده انگاری کرونا روبه رو شدیم ضربات مهلک و جبران ناپذیری به اقتصاد و سلامت جامعه وارد شده و این خطر هم‌اکنون در کمین قم است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری قم، افزود: خیز موج جدید کرونا در جنوب کشور نمایان است و در صورتی که تدابیر لازم اندیشده نشود احتمال ورود به شرایط دشوارتر جدی است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی قم گفت: در صورتی که مردم و مسئولان بخواهند در مسیر ساده انگاری وضعیت کرونایی حرکت کنند بار دیگر ممکن است این استان با امواج جدید بیماری روبه رو گردد.

سرمست خاطرنشان کرد: با افزایش واکسیناسیون عمومی در این استان حجم شکنندگی وضعیت کرونایی کاهش یافته و شاهد استمرار بیشتر شرایط کم خطر خواهیم بود.

به گفته وی، قم یکی از ۴ مرکز استان در سطح کشور است که وضعیت کرونایی در آن زرد و شرایط کلی کرونا در این استان مطلوب است اما عادی انگاری کرونایی می تواند وضعیت استان را دگرگون نماید.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه مر قانون در این استان برگزار شد و کمترین حاشیه در روند انتخابات و بعد از آن بوجود نیامد.

سرمست اظهار داشت: با وجود محدودیت های کرونایی انتخابات ۲۸ خردادماه با پیش بینی های دانشگاه علوم پزشکی، اصول و اساس موازین بهداشتی در آن رعایت شد.

به گفته وی، مشارکت در انتخابات بالاترین مولفه امنیت ملی نظام است و مسئولان باید همواره خود را مدیون و مرهون رای اعتماد مردم باشند.

استاندار قم ادامه داد: آزمون بزرگ انتخابات با وجود تمام تنگناهای موجود به صورت مطلوبی برگزار شد و تمام مراحل اجرایی آن مورد تایید هیات های اجرایی و نظارت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه میانگین مشارکت مردم در استان قم ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است، گفت: در روند برگزاری انتخابات بصورت جزیی شاهد تراکم جمعیت در برخی شعبات اخذ رای بودیم که با همکاری ناظران بهداشتی مدیریت شد.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 44684

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید