• 1403/04/03 - 13:25
  • 19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تبیین اهمیت سواد سلامت رسانه جهت پرسنل شبکه بهداشت و درمان جعفرآباد

 
 
 
در جلسه آموزشی با حضور بهورزان و کارکنان ستادی شبکه بهداشت و درمان جعفراباد حاضران با اهمیت و نقش سواد سلامت رسانه آشنا شدند. 
این جلسه آموزشی که در شهر جعفراباد برگزار شد آقای حسینعلی پور، مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت با اشاره به نق رسانه بعنوان یکی از تأثیرگذارترین ابزارهای نوین، در شکل دهی زندگی بشر و نفوذ روز افزون آن گفت: در حال حاضر، رسانه ها جزء جدایی ناپذیر زندگی بوده و فضای پیرامون ما سرشار و اشباع از رسانه ها و اطلاعات گوناگون است؛ لذا ضرورت دارد همه مسئولان و دست اندرکاران عرصه فرهنگ و آموزش کشور، در راستای افزایش سواد رسانه ای آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان، تلاش نموده و زمینه را برای ارتقاء سطح آگاهی کسانی را که در معرض بیشترین آسیب هستند را فراهم کنند. 
 
وی افزود : همه ما در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز، در معرض صدها پیام رسانه ای قرار داریم و لذا اگر توانایی تحلیل صحیح محتوای پیام هایی که دریافت می کنیم را نداشته باشیم؛ از موضع انعفال، هر آنچه که دریافت می شود را می پذیریم و در برابر این هجمه ها که با اهداف گوناگون در حال انتشار می باشد؛ تسلیم می شویم. 
 
حسینعلی پور با بیان این موضوع که توانمندی مورد نیاز برای شناخت اهداف پیام رسانه ای مستلزم کسب مهارت سواد رسانه ای است اظهار داشت: مهارت های سواد رسانه ای به نوجوانان، جوانان کمک می کند تا بتوانند یک مخاطب فعال، خالق، گزینش گر و هوشمند باشند. 
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تفکر انتقادی در سواد رسانه ای باید تلاش کنیم به پیام پنهانی که در پس ظاهر زیبای یک پیام مستتر شده، پی ببریم و  در مقابل پیام ها این سؤال را بپرسیم که چه کسی این پیام را ارسال کرده است؟ این پیام در ظاهر چه هدفی را دنبال می کند؟ و هدف پنهان  شده در پشت این پیام چیست؟
مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت در خاتمه تاکیدکرد: سواد رسانه ای بر خلاف تصور عوام، مقابله با رسانه ها نیست بلکه مدیریت محتوا و توانایی شناسایی پیام های سودمند و مناسب است لذا برای رسیدن به این هدف، استفاده کننده از رسانه باید به طور فعال در میان انبوه ابزارهای رسانه ای و شبکه ها، دست به گزینش رسانه مطلوب و انتخاب بهترین پیام بزند و این مهم جز از طریق خود آموزی، فراگیری مهارت های لازم، افزایش توانایی های سواد رسانه ای و تشریک مساعی با کارشناسان و صاحب نظران امر، میسر نخواهد شد.
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 61530
کلمات کلیدی

تصاویر