• 1403/01/03 - 13:15
  • 27
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

بیش از 450 مورد نمونه گیری پاشنه پای نوزادان در ایام تعطیلات نوروز

اگر این بیماری به موقع تشخیص داده نشود عوارضی چون عقب ماندگی ذهنی،کوتاهی قد،ناشنوایی و........را برای نوزاد به دنبال خواهد داشت، از این رو به خانم های باردار و والدین عزیز توصیه میشود که حتما در زمان طلایی(3تا5 روز بدو تولد) به مرکز هایپوتیروئیدی امام رضا واقع در خیابان شماره 29 امامزاده ابراهیم جهت نمونه گیری مراجعه فرمایند.

 
رییس مرکز بهداشت شماره دو شهرستان قم از نمونه گیری بیش از 450 مورد هایپوتیروئیدی (پاشنه پای نوزادان) همزمان با عید نوروز و تعطیلات در مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا (ع) خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت ، دکتر زارع گفت: از آغاز کشیک نوروزی تا به امروز تعداد 458 مورد  نمونه از پاشنه پای نوزادان ۳ تا ۵ روز(زمان طلایی)، نمونه های مجدد از نوزادان نارس و بستری و... به انجام رسیده است.
 
دکتر زارع در رابطه با بیماری کم کاری تیروئید و لزوم نمونه گیری از پاشنه پای نوزادان گفت: اگر این بیماری به موقع تشخیص داده نشود عوارضی چون عقب ماندگی ذهنی،کوتاهی قد،ناشنوایی و........را برای نوزاد به دنبال خواهد داشت، از این رو به خانم های باردار و والدین عزیز توصیه میشود که حتما در زمان طلایی(3تا5 روز بدو تولد) به مرکز هایپوتیروئیدی امام رضا واقع در خیابان شماره 29 امامزاده ابراهیم جهت نمونه گیری مراجعه فرمایند.
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 60728