• 1396/01/10 - 12:42
  • 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف توقیف و معدوم گردید.

در نهمین روز از فصل بهار و سی و نهمین روز از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی 1018 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توقیف و معدوم گردید.

 

در نهمین روز از فصل بهار و سی و نهمین روز از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی 1018 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توقیف و معدوم گردید. طی 202 بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان معاونت بهداشتی در روز گذشته ضمن توقیف مقادیری آرد غیربهداشتی، کیک و ساندویج، 20 کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و فاقد مجوز با خصوصیات ارگانولپتیک نامطلوب، ماست غیربهداشتی، 180 لیترعرقیجات فاقد مشخصات بهداشتی، 40 کیلو روغن سوخته در فست فود، 630 کیلوگرم خیار شور فاقد مشخصات اقدام به معدوم سازی آنها نمودند. همچنین یک واحد لبنیاتی که در شرایط بسیار بد بهداشتی به سر می برد بطور موقت تعطیل گردید تا متصدی نسبت به رفع نواقص ورعایت اصول و موازین بهداشت محل کار اقدام نماید.

لازم به توضیح است در این بازدیدها که تعدادی نیز در قالب گشت مشترک با سازمان صنعت ، معدن وتجارت و تعزیرات حکومتی صورت گرفته است کارشناسان بهداشت محیط ضمن نظارت بر مراکز، تذکرات و آموزشهای لازم را در خصوص رعایت اصول بهداشتی در محیط کار را به متصدیان و کارگران مشغول بکار در این مراکز ارائه می نمایند.

از اقدامات دیگر کارشناسان بهداشت محیط می توان به پیگیری 12 مورد شکایات بهداشتی رسیده، نظارت بر فعالیت آرایشگاهها، ارائه تذکرات لازم و نصب پوسترهای آموزشی اشاره نمود.

در ادامه فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت شهر و روستا در روز نهم از آغاز سال نو ، این مراکز پذیرای تعداد 919 نفر از هموطنان و همشهریان گرامی و انجام 170 مورد واکسیناسیون  161 مورد غربالگری هایپوتیروئیدی نوزادان و PKU  بوده اند. همچنین 6 بیمارستان و مراکز درمانی خیریه و خصوصی مورد بازدید و نظارت بهداشتی قرار گرفتند. 

روابط عمومی معاونت بهداشتی

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 26453
کلمات کلیدی