• 1395/03/05 - 10:36
  • 83
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری برنامه های هفته جمعیت در مراکز سلامت جامعه

با توجه به همزمانی و همپوشانی دو مناسبت هفته جوان و هفته جمعیت مراکز سلامت جامعه در سطح گسترده به اطلاع رسانی و آموزش در این زمینه پرداختند.

با توجه به همزمانی و همپوشانی دو مناسبت هفته جوان و هفته جمعیت مراکز سلامت جامعه در سطح گسترده به  اطلاع رسانی و آموزش در این زمینه پرداختند. برگزاری نمایشگاه های مختلف، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی ، راه اندازی پایگاههای سنجش سلامت و ارائه مشاوره های مختلف از جمله فعالیتهایی است که در مراکز تحت پوشش در طول هفته انجام گرفته است. مسئولین ، مدیران گروه ها و کارشناسان واحدهای مرتبط نیز در طول هفته طبق برنامه ریزی انجام شده به بازدید و ارزیابی عملکرد این مراکز پرداخته اند. 

در ذیل به  به برخی از این فعالیتها اشاره می گردد. 

نمایشگاه و همایش بالندگی وپویایی جوان وجمعیت درمرکز فرقانی برگزار و پزشک ومدیر مرکزدرمورد لزوم فرزندآوری وافزایش جمعیت جوان کشور، کارشناس بهداشت روان درموردسلامت جوانان و پیشگیری ازاعتیاد، مراقبین سلامت درموردپیامدهای تک فرزندی، معرفی برنامه رابطین وتوضیح نقش رابطین درارتقاءسلامت جمعیت تحت پوشش، کارشناس تغذیه درموردنقش تغذیه سالم درسلامت جمعیت جوان و  کارشناس بهداشت محیط درمورد بهداشت محیط وموادغذایی آموزشهای لازم را به حاضران در همایش ارائه نمودند.

 بمناسبت هفته جوان وجمعیت همایشی باهمکاری پایگاه اجتماعی محله درمحوطه مرکزسلامت جامعه امام علی النقی صبح روز 4 خردادماه با حضور جمعیت تحت پوشش این مرکز برگزار گردید. در این همایش درخصوص مضرات وعواقب تک فرزندی، ازدواج سالم وشیوه های تربیت فرزند مطالب ارزنده ای توسط کارشناسان این مرکز ارائه و در ادامه برنامه با اجرای برنامه های شاد همچون اجرای نمایش و مداحی فضایی شاد و مفرح برای شرکت کنندگان در همایش ایجاد گردید. در ادامه همایش با توجه به فعالیت پررنگ رابطین در انتقال آموزه های بهداشتی و جذب خانوادها ها جهت مراجعه به مرکز و تشکیل پرونده خانوار با حضور معاون بهداشتی قم، معاون فنی و مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت از رابطین فعال تقدیر بعمل آمد.

نمایشگاه هفته جوان و جمعیت در مرکز سلامت جامعه شاهد

نمایشگاهی به مناسبت هفته ی جوان و جمعیت امروز چهارم خردادماه با موضوع ازدواج سالم و شاد و پرهیز از تک فرزندی و ناباروری در مرکز سلامت جامعه شاهد درحال برگزاری می باشد.در این نمایشگاه ضمن ارائه مطالب آموزشی در در قالب مسابقه ای سطح افزایش اطلاعات مراجعین سنجیده و به برندگان جوایزی اعطا شد. در حاشیه این نمایشگاه کارشناس سلامت روان این مرکز مشاوره هایی را در رابطه با موضوعات ذکر شده ارایه نمودند

 

برگزاری همایش جوان و جمعیت به مناسبت هفته جوان توسط پرسنل مجرب مرکز سلامت جامعه یادگار امام به همراه برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان با موضوع خانواده سالم وشاد.

 در این همایش اقداماتی همچون آموزش نقش تغذیه در باروری سالم، بیماری های غیر واگیردار( فشارخون، دیابت، کبدچرب و ...) ، توسط مراقبین سلامت و کارشناس تغذیه و ارائه نکاتی در خصوص مضرات تک فرزندی و مبارزه با خلق منفی توسط کارشناس روانشناسی مرکز سلامت یادگار امام و اباصالح . در ادامه ضمن اندازه گیری و ثبت فشار خون و وزن شرکت کنندگان نکات لازم تغذیه ای توسط کارشناس و مراقبین سلامت ارائه گردید

 

برگزاری همایش خود مراقبتی ، جمعیت و جوان به همت مراکز سلامت جامعه شهید مطهری، شهید فهمیده و 12 فروردین

در این همایش مباحثی درخصوص خود مراقبتی و مهارتهاي زندگی و ارتباطات بین زن و شوهر توسط کارشناس سلامت روان ارائه دادند. سپس معاون بهداشتی ، آقای دکتر آقاحسنی ضمن تقدیر از زحمات مراکز سلامت جامعه در ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه طی سخنانی شناخت کافی زوجین را قبل از ازدواج را مهم ارزیابی نموده و این شناخت را پس از تاهل عامل  تدوام و عدم بروز مشکلات بین زوجین  دانستند. در انتهای برنامه برای مسابقات برگزار شده قرعه کشی و برنامه اهداء جوائز انجام گردید.

 برگزاری نمایشگاه و همایش جوان و جمعیت مرکز توحید  در ششمین روز از هفته جمعیت

همایش جوان و جمعیت ویژه جوانان جمعیت تحت پوشش این مرکز برگزار و کارشناس سلامت روان  و تغذیه در خصوص مهارتهای زندگی، تغذیه سالم و داشتن زندگی شاد و سالم مطالب ارزنده ای ارائه نموده

 

 

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از تابلوهای جمعیت و زندگی شاد و پایدار برقرار بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.  در کنار این همایش و نمایشگاه مشاوره تغذیه و روان و همچنین سنجش سلامت نیز توسط مراقب سلامت و کارشناسان روان و تغذیه انجام گردید. 


 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 23888
کلمات کلیدی