• 1395/03/08 - 10:57
  • 114
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

ادامه فعالیتهای مراکز سلامت جامعه به مناسبت هفته جوان و جمعیت

فعالیتهای مراکز سلامت جامعه به مناسبت هفته جوان و جمعیت همچنان ادامه دارد. در این خصوص .....

برگزاری جلسه آموزشی و سنجش سلامت در جامعه الزهرا (حوزه علمیه خواهران )

با هماهنگی بعمل آمده از سوی پایگاه سلامت دانش جلسه آموزشی باموضوعات لزوم فرزند آوری بهنگام، افزایش جمعیت جوان کشور، عواقب تک فرزندی و شیوه های تربیت فرزند در جامعه الزهرا برگزار و در انتها با کنترل فشار خون و ارائه مشاوره های لازم و پمفلت های مرتبط سنجش سلامت حاضران انجام گردید.

 


هفته جمعیت و جوان در روستاهای توابع قنوات

با توجه به اهمیت موضوع جمعیت و جوانان، همایشی در کتابخانه ی عمومی شهر قنوات, به مناسبت اعیاد شعبانیه و هفته ی جوان, با حضور بخشدار محترم مرکزی, شهردار محترم قنوات, اعضای شورا,مسوول مرکز بهداشتی  درمانی شهر قنوات,رییس بسیج بخش, و با حضور عموم مردم برگزار و طی برنامه ای آموزش های لازم ارائه گردید و در انتها از جوانان و فعالان برتر تقدیر شد, در حاشیه این مراسم با حضور خانم بابایی, کارشناس سلامت روان, با توزیع بروشور و پمفلت های مربوط به هفته ی جوان, ازدواج سالم, زندگی پایدار و تشویق به فرزنداوری مشاوره های لازم ارائه گردید.

در ادامه برنامه های هفته جوان و جمعیت و در روستاهای مرادآباد، مومن آباد، حاجی آباد آقا  و والیجرد از توابع قنوات با همکاری پایگاه بسیج خواهران و همچنین مدرسه سراجعه جهت والدین دانش آموزان دختر و پسر با هماهنگی مدیران مدارس ، کارشناس سلامت روان مرکز قنوات در خصوص ازدواج مناسب ، زندگی شاد و فرزند آوری بهنگام اموزش های لازم به بانوان حاضر ارائه نموده و به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

 


برگزاری جلسه آموزشی ویژه پرسنل سازمان بهزیستی از سوی مرکز کیوانفر و هفت تیر

در راستای اجرای برنامه های خودمراقبتی و بخصوص خودمراقبتی سازمانی روز 5 شنبه مورخ 6 خردادماه در جلسه ایی با حضور پرسنل سازمان بهزیستی قم در راستای معرفی طرح تحول و بیان اهداف آن و تربیت سفیران سلامت توضیحات لازم ارائه  و همچنین با توجه به هفته جمعیت و مشکلات تک فرزندی، کارشناسان سلامت روان مراکز سلامت جامعه کیوانفر و هفت تیر مباحث ارزنده ای ارائه و به سوالات مطرح شده در این دو موضوع پاسخ های لازم را ارائه نمودند.

 

 

بمناسبت هفته جوان و جمعیت و با محوریت ازدواج سالم و پایدار و زندگی شاد کارگاه آموزشی در مرکز سلامت جامعه فردوسی برگزار گردید:

 در این همایش که جمعی از جمعیت تحت پوشش این مرکز حضور داشتند توسط حجه الاسلام موسوی کارشناس امور خانواده، معاونت محترم بهداشتی جناب آقای دکتر آقا حسنی، خانم اسماعیلی روانشناس مرکز فردوسی مطالب ارزشمندی درخصوص ازدواج مناسب، زندگی شاد و پایدار ، معیارهای انتخاب، تفاهم زوجین و ... مطالبی ارائه شد. جناب آقای دکتر آقا حسنی نیز طی سخنانی ضمن معرفی خدمات مراکزسلامت جامعه در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در خصوص ازدواج شاد و پایدار و اهمیت شناخت و آگاهی در زوجین قبل از ازدواج را در تداوم زندگی مشترک  مطالب ارزنده ای ارایه نمودند. ایشان در ادامه تلاش وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی را در ترویج ازدواج بهنگام و باروری سالم و همچنین تامین سلامت مادر و کودک را در قالب خدمات مراکز و پایگاههای سلامت مستمر و بسیار ارزنده دانستند. همچنین با توجه به آغاز هفته عاری از دخانیات پمفلت هایی در خصوص مضرات قلیان بین شرکت کنندگان توزیع گردید.درپایان معاونت محترم بهداشتی و هیات همراه از واحدهای مختلف مرکز فردوسی بازدید نموده و با تمام پرسنل گفتگو نمودند.

 

برگزاری همایش به مناسبت هفته ی جوان و جمعیت در یکی از بوستان های محله مرکز سلامت جامع یادگار امام

در این همایش که با اطلاع رسانی قبلی در جمعیت تحت پوشش مرکز برگزار گردید مدیر و کارشناسان این مرکز در خصوص موضوعات ازدواج مناسب و زندگی پایدار و همچنین فرزندآوری بهنگام و همچنین تقویت ارتباط عاطفی و خانوادگی بین زوجین و همچنین نحوه برقراری ارتباط صحیح با جوانان و نوجوانان  در خانواده توضیحات لازم را به حاضران ارائه نموده و در حاشیه همایش ضمن برگزاری مسابقه نقاشی بین کودکان حاضر به سنجش سلامت حاضران پرداختند.

 

 

اختتامیه نمایشگاه بالندگی و پویایی جمعیت در مرکز فرقانی

درآخرین روزبرگزاری نمایشگاه بالندگی وپویندگی جمعیت وجوان وپیشگیری ازآسیبهای اجتماعی درمرکز سلامت جامعه فرقانی کلاسهای آموزشی با موضوع لزوم فرزندآوری وجوانی جمعیت کشور توسط مراقب سلامت و پیشگیری ازاعتیاد توسط کارشناس بهداشت روان وهمچنین برقراری نمایشگاهی از نقاشیهای شرکت نموده در مسابقه نقاشی و داستان نویسی درخصوص موضوعات مطرح شده در نمایشگاه

همچنین دراین روز معاونت بهداشتی به همراه تعدادی ازهمکاران ستاداستان دراین مرکزحضوریافته و ضمن بازدیدازنمایشگاه وقسمتهای مختلف مرکزباهمکاران به گفتگویی صمیمانه پرداخته و یکی از رابطین سلامت حاضر در مرکز درخصوص نحوه دریافت اموزشها و مشارکت با مرکز در انتقال آموزه های بهداشتی و ایفای نقش بعنوان سفیر سلامت با دکتر آقاحسنی گفتگو نمودند. سپس معاون بهداشتی شخصا به بررسی وضعیت ومیزان آشنایی وکارپرسنل باسامانه سیب پرداخته ومواردی ازمشکلات ونواقص دراین خصوص باراهنمایی ایشان و پیگیری از واحد گسترش شهرستان رفع گردید

 

 

برنامه ي مركز سلامت جامعه شهید دل آذر به مناسبت هفته جمعیت و جوان

 

 برنامه با پياده روي خانوادگي از مرکز شهید دل آذر آغاز و سپس در بوستان ناصرالديوان با برگذاري ايستگاه سنجش سلامت براي عموم با اندازه گيري قد و وزن و فشارخون و تست قندخون به صورت رايگان و آموزش تغذيه و آموزش در فرزندآوري و ازدواج براي عموم اجرا گردید كه با استقبال عموموی مواجه شد.در راستای ترویج تغذیه سالم با سيب از شرکت کنندگان پذیرایی و در  انتها مسابقات جمعيت و جوان برگذار و به رسم يادبود و قدرداني از حضور مردم جوايزي اعطا گردید. لازم به ذکر است نمایشگاهی از تابلوهای آموزشی در خصوص هفته جوان و جمعیت به مدت یک هفته در این مرکز برقرار بود که مورد بازدید مراجعین قرار گرفت. 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 23911
کلمات کلیدی