• 1400/04/07 - 08:31
  • 232
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس خبر داد:

آغاز برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی/30 هزار نوآموز قمی ارزیابی سلامت می شوند

معصومه فرشید مقدم از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در تیرماه ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم و اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایگاه سنجش طلوع برگزار شد.

معصومه فرشید مقدم مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در آیین افتتاحیه این طرح اظهار کرد: 17 پایگاه سنجش درحوزه آموزش و پرورش، 90پایگاه سلامت ، 40 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و 59 خانه بهداشت در حوزه معاونت بهداشتی با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همکاری خواهند داشت.

به گفته وی در راستای رعایت پروتکلهای بهداشتی و حفظ سلامتی نوآموزان، تمامی بخشهای ارائه دهنده خدمت  نظیر سنجش بینایی، سنجش شنوایی، بهداشت و آمادگی تحصیلی قبل از شروع این طرح توسط کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم بازرسی شده و بعد از آن نیز توسط ناظرین آموزش و پرورش و معاونت بهداشت بازدید خواهند شد.

مقدم با تأکید بر اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همه‌ساله به‌منظور شناسایی و مداخلات به هنگام اجرا می‌شود، اظهار داشت: در فرایند مراقبت، ابتدا نوآموزان در پایگاههای سنجش مورد ارزیابی های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی قرار گرفته و برای ارزیابیهای تکمیلی به مراکز و پایگاههای سلامت مراجعه خواهند نمود.

وی ادامه داد: در مراکز و پایگاههای سلامت نیز ضمن تشکیل پرونده سلامت الکترونیک، خدمات تکمیلی از جمله تزریق واکسن و سپس معاینات پزشکی بطور رایگان برای نوآموزان انجام و گواهی سلامت ارائه خواهد شد.

به باور مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم پیش بینی میشود در این طرح 30هزار نوآموز ارزیابی خواهند شد.

مقدم خاطر نشان کرد: حفظ سلامت نوآموزان اصل اساسی در طرح سنجش سال جاری است و رعایت دستورات ستاد ملی کرونا در تمامی پایگاه ها سنجش الزامی است.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 44781

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید