• 1398/07/22 - 16:05
  • 109
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

8 اکیپ بهداشت محیط ناظر محل های اسکان زائرین خارجی در ایام اربعین

با قرار گرفتن در استانه اربعین حسینی و حضور تعداد کثیری از زائرین اتباع خارجی در استان قم تیم های بازرسی بهداشت محیط مرکز بهداشت نظارتهای خود بر ، ایستگاههای صلواتی، موکب ها، مصلی، جمکران و محل های استقرار زائرین تشدید نمودند.

با قرار گرفتن در استانه اربعین حسینی و حضور تعداد کثیری از زائرین اتباع خارجی در استان قم تیم های بازرسی بهداشت محیط مرکز بهداشت نظارتهای خود بر ، ایستگاههای صلواتی، موکب ها، مصلی، جمکران و محل های استقرار زائرین تشدید نمودند. با توجه به استقرار زائرین پاکستانی در مصلی جلساتی با مسئولین قرارگاه اربعین برگزار و هماهنگی های لازم  انجام شد. بدین ترتیب نظارتهای مرکز بهداشت بر محل پخت غذای زائرین ، نحوه بسته بندی، نگهداری و توزیع غذا و محل غذاخوری، شستشو و گندزدایی ظروف غذا و چای، نظارت بر انبار و سردخانه ها، نانوایی، ارایشگاه های مستقر در قرارگاه، محل های اسکان زائرین  و ... بطور مرتب انجام می پذیرد. در همین راستا تعداد 23 مخزن ذخیره اب شرب بازدید و تعداد 30 مورد نیز کلرسنجی انجام گردید.

بازرسان بهداشت محیط علاو بر نظارت بر رعایت اصول بهداشتی، اقدام به 72 مورد گندزدایی سرویس های بهداشتی و 30 مورد گندزدایی دوشها نیز نموده اند.

لازم به ذکر است 8 اکیپ بهداشت محیط بطور اختصاصی و ویژه از ساعت 10 صبح لغایت 22 بصورت مستمر بر محل های اسکان زائرین نظارت داشته و در خصوص رعایت اصول بهداشتی، بهداشت فردی، لباس، نگهداری و بهداشت آب و مواد غذایی تذاکرات و آموزش های لازم را به زائرین ارائه می نمایند.

کلیه سرویس های بهداشتی جمکران و مصلی و همچنین فضای کل مصلی توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت گندزدایی گردید. با توجه به اسکان تعداد زیادی از زائرین کشورهای همجوار بویژه پاکستان در مصلی و مسجد مقدس جمکران کلیه سرویس های بهداشتی این دو مکان و فضای کل مصلی گندزدایی شده و در صورت مشاهده موارد، آموزش های لازم به زائرین ارائه گردید

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 33927
کلمات کلیدی