• 1401/03/30 - 15:21
  • 143
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس اداره ایمنسازی و بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت:

پوشش خوب و مناسب واکسیناسیون فلج اطفال باعث شد موردی از بیماری در کشور نداشته باشیم

خوشبختانه پوشش خوب و مناسب واکسیناسیون فلج اطفال باعث شده علی‌رغم همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که موارد بیماری در آن وجود دارد، هیچ موردی از فلج اطفال نداشته باشیم

پایش اداره ایمن سازی و بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت 
 
دکتر محسن زهرایی، رئیس اداره ایمن سازی و بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن و خانم عظیمیان از سردخانه زنجیره سرما، مرکز بقیه اله، پایگاه مهدیه، بیمارستان حضرت معصومه (س) و واحد واکسیناسیون بیمارستان شهدا بازدید کردند.
دکتر زهرایی در حاشیه این بازدید گفت: خوشبختانه پوشش خوب و مناسب واکسیناسیون فلج اطفال باعث شده علی‌رغم همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که موارد بیماری در آن وجود دارد، هیچ موردی از فلج اطفال نداشته باشیم. همچنین بیماری سرخک را به مرحله حذف رساندیم و در خاورمیانه فقط سه کشور منجمله ایران در مرحله حدف می باشد و موفقیت بسیاری در این زمینه داشته‌ایم.
وی در ادامه افزود: مهم تداوم برنامه و  بالا نگاهداشتن پوشش واکسیناسیون می باشد و در این رابطه بازدید از دانشگاههای علوم پزشکی استان ها در دستور کار است که در جهت تقویت نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف احتمالی استان ها اقدام می شود.
شایان ذکر است، طی این بازدید از زنجیره سرما و سرد خانه مرکز بهداشت قم و نحوه نگهداری و مدیریت توزیع واکسن و همچنین از نحوه ارائه خدمت به مردم در سطح مراکز و پایگاه های بهداشتی و میزان رضایتمندی آنها نظارت به عمل آمد و نتیجه آن مثبت ارزیابی گردید.
 
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 51854

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید