• 1401/01/03 - 13:51
  • 150
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر محبی، معاون بهداشتی عملکردی از فعالیت کارکنان حوزه بهداشت را ارائه نمود:

مدافعان سلامت حوزه بهداشت در ایام نوروز همچنان مدافع سلامت آحاد جامعه

دکتر محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای مختلف مرکز بهداشت در ایام نوروز گفت از آغاز کشیک نوروزی تا کنون با استقرار ناظران بهداشتی ، تعداد 4004 مورد نظارت بهداشتی از مراکز و امکنه سطح شهر و روستا انجام شده که تعداد 113 مورد آن در قالب تیم های مشترک با سازمانهای مرتبط بوده و منجر به صدور 501 مورد اخطار بهداشتی و تعطیلی 5 امکنه متخلف شده است.

دکتر محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای مختلف مرکز بهداشت در ایام نوروز گفت از آغاز کشیک نوروزی تا کنون با استقرار ناظران بهداشتی ، تعداد 4004 مورد نظارت بهداشتی از مراکز و امکنه سطح شهر و روستا انجام شده که تعداد 113 مورد آن در قالب تیم های مشترک با سازمانهای مرتبط  بوده  و منجر به صدور 501 مورد اخطار بهداشتی و تعطیلی 5 امکنه متخلف شده است.

محبی در ادامه با اشاره به  انجام 660 مورد کنترل کیفی آب شرب از نظر کلرسنجی و میکروبی  و 7 مورد نمونه برداری مواد غذایی افزود تا کنون بیش از 1200 کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد توقیف و یا معدوم شده و به 35 شکایت بهداشتی گزارش شده به سامانه 190 رسیدگی انجام شده است.

وی در ادامه  ضمن تاکید بر تاثیر تزریق 3 دوز واکسن در پیشگیری از ابتلا و یاشدت بیماری به تزریق 8854 واکسن کرونا از آغاز تعطیلات نموده و گفت در این مدت 161 مورد تست PCR انجام شده است که 227 مورد تست سریع کرونا از اطرافیان بیماران در قالب تیمهای رهگیری انجام شده و تعداد 85 مورد جدید بیماری نیز شناسایی و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند. در این مدت همچنین تعداد 52 مورد تزریق واکسن خانه به خانه واکسن نیز انجام شده است.

دکتر محبی با اشاره به اهمیت پیگیری سلامت مادران پرخطر در ایام نوروز گفت تعداد 37 مورد مادر پرخطر و نیز 28 مورد مادر باردار مبتلا به کووید 19 از سوی مراقبین سلامت و نیروهای ستادی مرکز بهداشت مورد پیگیری قرار گرفته و در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع گردیده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان تعداد ویزیت سرپایی توسط پزشک در مراکز شهری و روستایی را 1160 مورد اعلام نموده و گفت از این تعداد 3 مورد اعزام از مراکز روستایی به شهر جهت ادامه درمان ، تعداد 3 مورد مراقبت در منزل و 135 مورد نیز مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا بوده است.

وی در ادامه به خدمات دیگری که در این مدت به همشهریان و مراجعین عزیز ارائه شده، به انجام 55 مورد تست سل، 522 مورد آزمایش غربالگری نوزادان، 94 مورد خدمات پیش از ازدواج، 2383 مورد آزمایشات روتین روزانه، 147 مورد مراقبت درمان پیشگیری از هاری، 14 نمونه بیماریهای مشمول نظام مراقبت سندرمیک اشاره نموده و گفت در جهت عرض خداقوت و نظارت بر فعالیت مراکز محیطی، تعداد 225 مورد نیز بازدید از مراکز ارائه خدمت توسط گروههای ستادی انجام شده است که جا دارد از زحمات و تلاش صادقانه و شبانه روزی همکارانم در ستاد استان، شهرستان و نیز مراکز شهری و روستایی تقدیر و تشکر نمایم.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 50411

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید