لیست اخبار صفحه :206
236 مورد بازدید از بیمارستانها و مراکز فعال در طول ایام نوروز

236 مورد بازدید از بیمارستانها و مراکز فعال در طول ایام نوروز

از آغاز طرح سلامت نوروزی ویژه پرسنل پیشگیری و مبارزه با بیماریها تعداد 236 مورد بازدید و نظارت بر فعالیت بیمارستانها و مراکز درمانی فعال صورت پذیرفته است. این فعالیت در راستای نظام مراقبت سندرمیک و به منظور شناسایی افراد در معرض خطر و پیگیری افراد در معرض تماس در کلیه مراکز درمانی دولتی ، خصوصی و خیریه انجام می شود.

ادامه فعالیتهای بازرسان بهداشت محیط در چهاردهمین روز از فصل زیبای بهار

ادامه فعالیتهای بازرسان بهداشت محیط در چهاردهمین روز از فصل زیبای بهار

در این روز تعداد 217 مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی انجام شد که در این نظارتها 3 امکنه به دلیل تخلفات بهداشتی پلمپ و 486 کیلو مواد غذایی فاسد توقیف و از گردونه مصرف خارج گردید.

دکتر ایرانی خواه رئیس  دانشگاه علوم پزشکی قم از مرکز سلامت جامع شهری سلفچگان بازدید کرد

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مرکز سلامت جامع شهری سلفچگان بازدید کرد

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مرکز سلامت جامع شهری سلفچگان بازدید کرد. همچنین با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم کمیته مدیریت بحران در این مرکز با حضور اعضای شواری شهر و مهندس تمیزی بخشداری برگزار شد. در این بازدید دکتر ایرانی خواه به ویزیت برخی از بیماران پرداخت.

فعالیت های مبارزه با بیماری ها در 13 فروردین

فعالیت های مبارزه با بیماری ها در 13 فروردین

در ادامه فعالیت های مبارزه با بیماری در ایام نوروز، در روز سیزدهم فروردین، 12 مورد بازدید از بیمارستان ها انجام شد و موارد مشکوک مورد بررسی و نمونه برداری قرار گرفت. همچنین در این روز 10 مورد واکسیناسیون هاری، 6 مورد جدید حیوان گزیدگی، 79 مورد نمونه برداری هایپوتیروییدی، 3 مورد پیگیری بیماری سل، و 51 مورد واکسیناسیون بدو تولد صورت گرفت.

ارائه 410 مورد خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی

ارائه 410 مورد خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی

410 مورد خدمت شامل ویزیت پزشک، تزریقات و پانسمان، مراقبت های دوران بارداری، درمان های سرپایی و غیره در روز 13 فروردین ماه در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی انجام شد. همچنین در این روز 3 مورد مادر باردار پر خطر مراقبت شده و پیگیری های لازم جهت حفظ سلامت و جلوگیری از مشکلات در آن ها صورت گرفت.

بازرسی های بهداشتی در روز 13 فروردین نیز ادامه پیدا کرد ...

بازرسی های بهداشتی در روز 13 فروردین نیز ادامه پیدا کرد ...

در ادامه فعالیت های طرح سلامت نوروزی مرکز بهداشت بازرسی های بهداشتی در روز 13 فروردین نیز ادامه پیدا کرد و طی 94 مورد بازرسی انجام شده حدود 370 کیلو گرم ماده غذایی غیربهداشتی کشف و توقیف گردید. همچنین 95 مورد سنجش سلامت مواد غذایی با دسنگاه های پرتابل صورت گرفت و 31 مورد کلرسنجی آب جهت اطمینان از سلامت آب مصرفی شبکه انجام شد.

از ابتدای بهار تاکنون 6261 مورد خدمات در مراکز روستایی  انجام شده است

از ابتدای بهار تاکنون 6261 مورد خدمات در مراکز روستایی انجام شده است

در یازدهمین روز از سال نو 796 مورد خدمات در مراکز روستایی ارائه شد، همچنین 18 مورد کنترل و پیگیری مادر باردار پر خطر نیز انجام شد .با این وجود از ابتدای بهار تاکنون 6261 مورد خدمات در مراکز روستایی ،12 مورد اعزام به شهر جهت ادامه درمان و 72 مورد کنترل ،پیگیری و ارجاع مادر باردار پرخطر انجام شده است.