• 1397/06/17 - 10:02
  • 76
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آیین بزرگداشت روز بهورز برگزار شد

طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، آیین بزرگداشت روز بهورز با حضور بهورزان و خانواده آنها برگزار شد.

 

طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، آیین بزرگداشت روز بهورز با حضور بهورزان و خانواده آنها برگزار شد.

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم  با اشاره به خدمات صورت گرفته در حوزه بهداشت فرمودند: طرح تحول نظام سلامت به این امر توجه جدی دارد و در این راستا توانسته ایم با کمک بهورزان به نتایج مطلوبی دست یابیم.

ایشان اظهار داشتند: بهورزان در خط مقدم سلامت فعالیت می کنند و نقش کلیدی و ارزشمند آنها بر کسی پوشیده نیست، لذا متولیان امر سلامت به این نقش باور داشته و در راستای تقویت جایگاه بهورزان تلاش می کنند.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به تحت پوشش قرار دادن بیش از یک میلیون نفر از مردم استان قم در طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، گفتند: این موضوع نشان دهنده اعتماد و باور عمیق مردم به فعالیت های صورت گرفته در حوزه سلامت است که در روستاها به کمک شما بهورزان انجام می شود. کاهش مرگ و میر مادران، کاهش مرگ و میر کودکان، واکسیناسیون و... در روستاها توسط بهورزان انجام می شود که در این شاخص ها ارتقا داشته و شاهد تحولی عظیم هستیم.

آقای دکتر ایزانلو، معاون محترم بهداشتی نیز طی سخنانی گفتند: در حال حاضر 59 خانه بهداشت در روستاها فعال است و 83 بهورز نیز فعالیت می کنند که محیطی ترین واحد که نماد توسعه مراقبت های بهداشتی نیز به شمار می رود، فضای کاری بهورزان است که با تلاش و کوشش در راستای خدمات رسانی به جامعه روستایی و گسترش عدالت خدمات نظام بهداشت تلاش می کنند.

دکتر ایزانلو تاکید کردند: بهورزان با ایثار و فداکاری خود در رلستای خدمات رسانی به جامعه تلاش می کنند که همواره از تلاش های آنها قدردانی می کنیم.

دکتر کرملوفر، ریاست محترم مرکز بهداشت شهرستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی شائبه بهورزان، این قشر زحمتکش را خط مقدم جبهه سلامت دانستند .

 

در پایان این مراسم از بهورزان نمونه استانی و کشوری و همچنین فرزندان موفق خانواده بزرگ بهورزان با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 30217
کلمات کلیدی