• 1400/05/18 - 12:19
  • 112
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار قم مطرح کرد؛

کمبود نیروی انسانی اساسی ترین مشکل توسعه واکسیناسیون در قم

استاندار قم با اشاره افزایش مراکز واکسیناسیون به ۲۰ مرکز گفت: یکی از مشکلات اساسی توسعه واکسیناسیون کمبود نیروی انسانی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، استاندار قم در ستاد مردمی مقابله با کرونا با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی، خیرین سلامت و موکب‌های محرم در سرعت بخشیدن به فرایند واکسیناسیون در استان قم گفت: اولویت اصلی امروز ستاد موضوع واکسیناسیون است و با تقسیم کار بین نیرو‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی و پشتیبانی‌های لازم کمبود‌ها رفع خواهد شد.

 سرمست با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌ها در استان برای ایجاد ۲۰ مرکز واکسیناسیون است گفت: هدفگذاری استان تزریق روزانه ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا است تا بتوانیم سریع‌تر موج ۵ کرونا را کنترل و مدیریت کرده و از موج‌های بعدی پیشگیری کنیم.


وی با اشاره به مشکلات توسعه واکسیناسیون تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی توسعه مراکز واکسیناسیون این است که با گسترش مراکز تجمیعی واکسیناسیون و ظرفیت محدود نیروهای بهداشتی، کمبود نیروی انسانی به چشم می‌خورد که برای حل این مشکل خوشبختانه داوطلبین به کمک آمدند.

 

در استان کمبود واکسن نداریم


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز از افزایش مراجعات بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان قم خبر داد و گفت: بخش‌ها و بیمارستان‌های کرونایی استان در حال حاضر پر شده و برای اینکه کسی پشت در‌های بیمارستان نماند ۵۰ تخت بستری موقت با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ بیمار در روز راه اندازی شده است.


دکتر قدیر با تاکید بر اینکه مراکز درمانی و کادر درمان روز‌های سخت کرنایی را پشت سر می‌گذارند افزود: در این مرحله تا قله موج ۵ کرونا فاصله داریم و در کنار واکسیناسیون لازم است با پرهیز از عادی انگاری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حداکثری در دستور کار همشهریان باشد.


وی با بیان اینکه از نظر واکسن هیچ گونه کمبودی در استان وجود ندارد و روزانه به طور میانگین بین ۱۳ تا ۱۴ هزار دز واکسن تزریق می‌شود گفت: تاکنون ۲۰۸ هزار دز واکسن تزریق شده است و با ورود محموله‌های واکسن این روند سرعت می‌گیرد.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 46596
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید