• 1400/09/03 - 20:25
  • 137
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در دانشگاه علوم پزشکی قم؛

پویش ملی «حرف و گفت؛ روابط خانوادگی سالم» کلید خورد

رئیس گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پویش "حرف و گفت" از یکم تا هفتم آذرماه با تاکید بر یادگیری مهارت گفت وگو در خانواده تلاش می کند در مهار خشونت خانگی گامی بردارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم ، منصوره آخوندی رئیس گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شیوع کرونا و خانه نشینی اکثر مردم طی ماه های گذشته گفت: فقدان گفت‌وگو در خانواده‌ها یکی از مسائلی است که منجر به افزایش خشونت خانگی شده است.
 
وی افزود: امروزه تغییرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روز به روز خانواده های به هم پیوسته دیروز را از یکدیگر جدا کرده و زنگ خطر جدی را برای متولیان فرهنگ و اجتماع به صدا در آورده است.
 
این کارشناس ارشد روان ادامه داد: سازمان ها و نهادهای مختلف هر یک تلاش می کنند تا با اقداماتی ابتکاری این هم پیوندی را در خانواده های امروزی بار دیگر محکم تر کنند و در همین راستا شاهد اجرای پویش"حرف و گفت "در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، دانشگاه های علوم پزشکی ، شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها در جامعه هدف و خانوارهای تحت پوشش مراکز سلامت هستیم.
 
آخوندی با بیان اینکه پویش حرف و گفت در راستای گسترش فرهنگ گفت و گو و جایگزین کردن آن با انواع بدیل‌هایش، مانند:  خشونت، منازعه و... در خانواده طراحی شده است، تصریح کرد: این پویش بر اساس طرح ملی با همکاری صندوق جمعیت ملل متحد و وزارت بهداشت برگزار می‌شود و در استان قم از اول آذر ماه بمدت 7روز اجرایی می شود.
 
خانواده‌ گفت‌وگو محور؛ هم بگوییم، هم بشنویم، خانواده‌ خشونت‌پرهیز؛ اختلافات را حل کنیم، خانواده‌ ساختارمند؛ جایگاه خود را در خانواده بیابیم، خانواده‌ حمایت‌گر؛ نردبان رشد یکدیگر شویم، خانواده‌ همدل؛ همدیگر را درک کنیم، خانواده‌ی همراه؛ همیشه کنار یکدیگر باشیم، اوقاتی برای خانواده؛ با یکدیگر وقت بگذرانیم، محورهای تعیین شده ای است که به گفته رئیس گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم طی هفت روز از طریق صدا وسیما و رسانه های مجازی به آن پرداخته خواهد شد.
 
آخوندی با ابراز امیدواری که این پویش بتواند گامی باشد در جهت افزایش اشتیاق جامعه به آموختن بیشتر در این حوزه، خاطر نشان کرد: علاقمندان می توانند برای دستیابی به محتواهای تولیدی این پویش به آدرس https://instagram.com/harfogoft?utm_medium=copy_link مراجعه نمایند.
 
انتهای پیام/
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 48353

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید