• 1400/05/23 - 07:17
  • 113
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر سیامک محبی؛

ورود محموله جدید واکسن ایرانی به قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از ورود محموله جدید واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» به استان و آغاز مجدد واکسیناسیون با این واکسن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تلاش دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان برای گسترش واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان بیان کرد: افزایش مراکز واکسیناسیون در قم در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره قطع واکسیناسیون با واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» در روز پنجشنبه بیست و یکم مرداد ماه در مراکز واکسیناسیون قم اظهار کرد: متأسفانه موجودی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این واکسن به حدّ کافی نبود و با توجه به اتمام این واکسن در روز چهارشنبه بیستم مرداد ماه در استان، امکان تزریق این واکسن در روز گذشته مهیّا نشد.

محبی همچنین اضافه کرد: خوشبختانه شب گذشته محموله جدیدی از این واکسن به استان رسید و با توجه به فعالیت مراکز واکسیناسیون استان در روزهای جمعه و از ساعت ۸ تا ۲۰، این واکسن مجددا از امروز در مراکز واکسیناسیون قم  تزریق می شود.

وی در عین حال میزان استقبال گروه سنّی سالمندان را از واکسیناسیون نامطلوب دانست و خاطرنشان کرد: با این که این افراد در معرض اصلی خطر ابتلا به بیماری قرار دارند، اما متأسفانه تمایل زیادی برای دریافت واکسن از خود نشان نداده و نمی دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سپس به موضوع حضور تعدادی از مردم از برخی استان ها در قم برای دریافت واکسن پرداخت و اذعان کرد: این پدیده به سبب کاهش سنّ واکسیناسیون در قم اتفاق افتاده، اما در عین حال تلاش شده تا طی روزهای گذشته و اخیر، به صورت مدیریت شده با آن برخورد شود.

محبی در عین حال میانگین استقبال از واکسیناسیون علیه بیماری کرونا را در استان  پایین تر از میانگین کشوری عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه استقبال از واکسیناسیون در استان و در روزهای اخیر سرعت بیشتری گرفته است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش ابتلا و بستری بیماری کووید۱۹ در استان تصریح کرد: تردیدی نیست که با تداوم روند کنونی بیماری، شاهد تکمیل ظرفیت تخت های بستری در مراکز درمانی و در چند روز آینده خواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم  با درخواست مجدد از مردم برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و عدم عادی انگاری شرایط ابراز امیدواری کرد همراهی و همیاری حداکثری مردم سبب افزایش تاب آوری کادر نظام سلامت در این شرایط سخت و پیچیده شیوع بیماری کرونا شود.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 46660
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید