لیست اخبار صفحه :171
سوگ در دوران کرونا

سوگ در دوران کرونا

"سوگ " پاسخ طبیعی ، موثر و سالم به یک مصیبت و فقدان است. تجربه از دست دادن یک عزیز، آدمی را با یک بحران شدیدعاطفی روبه رو می کند. ولی فرهنگ سوگواری در جامعه ما با برگزاری مراسم تشییع ، خاکسپاری ، عزاداری جمعی و مراسم متعدد با حضور اقوام ، دوستان و آشنایان موجب برون ریزی و تخلیه هیجانات منفی می شود و زمینه را برای بازگشت به زندگی عادی فراهم می کند.

سلامت روان زنان و کووید19

سلامت روان زنان و کووید19

سلامت روان در بهترین حالت همواره از نظر اهمیت ، در جایگاه بعد از سلامت جسم قرار داشته است. تا جاییکه در واقعیت توجه به آن در انبوه مشکلات پیرامون، مقوله ای لوکس به نظر می رسد. در حالیکه تجربه هشت ماهه همه گیری کرونا و خانه نشینی ها و محدویت های ارتباطی نشان داد ، سلامت روان از اولویتی غیر قابل انکار برخوردار است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

20 اکتبر روز پوکی استخوان

20 اکتبر روز پوکی استخوان

.در 30 سال گذشته محققان در مورد بیماری های قلبی عروقی به عنوان تهدیدی جدی در کشورهای در حال توسعه هشدار دادند. متاسفانه این هشدارها غالبا مورد توجه قرار نگرفت و امروزه در کشورهای در حال توسعه با شیوع بسیار زیاد بیماری های قلبی- عروقی مواجه هستیم.

53 مورد امکنه در راستای اعمال محدودیتها در هفته گذشته پلمب و یا غیرفعال شد

53 مورد امکنه در راستای اعمال محدودیتها در هفته گذشته پلمب و یا غیرفعال شد

با اعلام محدودیتهای اعلام شده از ستاد استانی پیشگیری از کرونا و همزمان با ایام رحلت پیامبر اعظم(س) و شهادت امام رضا(ع) تعداد 53 امکنه شامل گیم‌نت. آشپزخانه. کبابی. آموزشگاه‌، قهوه خانه. قلیان سرا. لبنیاتی و نانوایی پلمب و یا غیرفعال گردید. در طول هفته گذشته تعداد 1550 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، ورزشی ، مساجد، هیئات و . .. انجام و تذکرات لازم به متصدیان متخلف ارائه و در صورت عدم توجه به مجدودیتها و نیز عدم انجام شیوه نامه های بهداشتی مربوطه امکنه مذکور پلمب و یا غیرفعال شدند

روز جهانی غذا گرامی

روز جهانی غذا گرامی

روز جهانی غذا هر ساله در 25 مهرماه (مطابق با 16 اکتبر) توسط 150 کشور دنیا به منظورکسب حمایت و افزایش آگاهی همه جانبه جهت برقراری امنیت غذا و تغذیه، تولید و دسترسی به غذای سالم و ایمن، کاهش سوء تغذیه و ریشه کنی گرسنگی در جهان گرامی داشته می شود. در سال جاری نیز سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز جهانی غذا را با شعار «توسعه، تغذیه پایدار با مشارکت یکدیگر» نام گذاری کرده است.

رحلت جان گداز پیامبراکرم(ص) تسلیت باد

رحلت جان گداز پیامبراکرم(ص) تسلیت باد

رحلت جان گداز پیامبراکرم(ص)، یکی از اندوه بارترین حوادث تاریخ اسلام به شمار می رود. به قول مشهور علمای شیعه، پیامبر اکرم(ص) در روز دوشنبه، ۲۸صفر سال ۱۱ هجری قمری، رحلت کرد.

هفته ملی سلامت زنان گرامی

هفته ملی سلامت زنان گرامی

بی تردید هر دو جنس تحت تاثیر عوامل طبیعی مرتبط با جنسیت خود و مزایا و مضار آن هستند و طبعاً همین شرایط طبیعی در عرصه سلامت و بیماری نیز تفاوتهای مشخصی را سبب می شود و توجه به این تفاوتها در سلامت گروههای هدف، از پیچیدگی برنامه ریزی خواهد کاست. با توجه به همین تفاوتها رویکرد جنسیت محور در برنامه ریزی دفتر سلامت جمعیت و خانواده سبب شده است دو هفته ملی سلامت مردان و هفته ملی سلامت بانوان ایران طراحی گردد.

پلمپ همزمان ۸ واحد گیم نت و غیر فعال سازی  یک آموزشگاه زبان توسط بازرسان مرکز بهداشت

پلمپ همزمان ۸ واحد گیم نت و غیر فعال سازی یک آموزشگاه زبان توسط بازرسان مرکز بهداشت

با توجه به موج سوم کرونا و تشدید نظارتهای بهداشتی، ۸ واحد گیم نت و یک واحد اموزشگاه زبان به دلیل عدم رعایت محدودیتهای استانی تعیین شده برای قطع زنجیره انتقال کرونا پلمب و غیرفعال گردید.

سلامت روان در بحران - ویژه ارائه‌دهندگان خدمات درمانی

سلامت روان در بحران - ویژه ارائه‌دهندگان خدمات درمانی

کار کردن در شرایط بحران می تواند همزمان چالش‌برانگیز و رضایت‌بخش باشد. مسائل زیادی می‌تواند در زمان بحران برای ارائه‌دهندگان خدمت تنش‌زا باشد از جمله: خطر ابتلا به بیماری و نگرانی از آسیب اطرافیان، بارکاری سنگین، مشاهده رنج و درد بیماران و خانواده‌هایشان، جدایی از خانواده، تصمیم‌گیری های دشوار در شرایط مرگ و زندگی، و در دسترس نبودن منابع. بنابراین توجه به پیشگیری و مدیریت استرس برای ارائه‌دهندگان خدمات درمانی ضروری است.