• 1400/01/29 - 08:50
  • 123
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
شناسایی بیش از 1200 بیمار جدید در 48 ساعت گذشته در قم

شناسایی بیش از 1200 بیمار جدید در 48 ساعت گذشته در قم

با آغاز موج جدید کرونا در استان، روزانه شاهد افزایش لحظه به لحظه بیماران مبتلا به کووید 19 هستیم بطوری که طی 48 ساعت گذشته بیش از 1200 بیمار جدید با تست مثبت شناسایی شده است. روزانه به طور میانگین بیش از 1000 تست کرونا در بیمارستانها ، مراکز درمان سرپایی کرونا و نیز توسط تیم های رهگیری و مراقبتی از افراد دارای علائم و یا اطرافیان بدون علامت بیماران کرونا مثبت گرفته می شود که در این میان مبتلایان بدون علامتی شناسایی می شوند که بدون اینکه از بیماری خود آگاه باشند و گاها بدون رعایت اصول فاصله گذاری باعث انتقال بیماری به عزیزان و اطرافیان خود و در اجتماع به دیگر همشهریان می شوند.

شناسایی بیش از 1200 بیمار جدید در 48 ساعت گذشته در قم 
 
با آغاز موج جدید کرونا در استان، روزانه شاهد افزایش لحظه به لحظه بیماران مبتلا به کووید 19 هستیم بطوری که طی 48 ساعت گذشته بیش از 1200 بیمار جدید با تست مثبت شناسایی شده است. روزانه به طور میانگین بیش از 1000 تست کرونا در بیمارستانها ، مراکز درمان سرپایی کرونا  و نیز توسط تیم های رهگیری و مراقبتی از افراد دارای علائم و یا اطرافیان بدون علامت بیماران کرونا مثبت گرفته می شود که در این میان مبتلایان بدون علامتی شناسایی می شوند که بدون اینکه از بیماری خود آگاه باشند  و گاها بدون رعایت اصول فاصله گذاری باعث انتقال بیماری به عزیزان و اطرافیان خود و در اجتماع به دیگر همشهریان می شوند.
 
 شناسایی به موقع این افراد که اکثرا  توسط تیم های مرکز بهداشت در هنگام رهگیری موارد کرونا مثبت و مراجعه به درب منازل آنها و گرفتن تست سریع از اطرافیان بیماران صورت می گیرد یکی از بهترین و موثر ترین راههای کنترل و مدیریت بیماری می باشد . 
در بهمن 98 با شناسایی اولین موارد بیماری کرونا در استان قم، فعالیت گروههای مختلف زیرمجموعه معاونت بهداشتی در راستای مقابله باکرونا نیز آغاز و فشار سنگینی بر کادر بهداشت تحمیل شد.  از آذرماه سال  99 نیز با اجرای طرح شهید سلیمانی و تشدید فعالیتها در قالب تیم های رهگیری ، مراقبت در منزل و نظارتی، پرسنل مرکز بهداشت خالصانه و خستگی ناپذیر، بدون وقفه به ارائه خدمات به همشهریان گرامی پرداخته اند.
با افزایش تعداد مبتلایان و ورود قم به شرایط نارنجی و سپس قرمز کرونایی در روزهای اخیر، مدافعان سلامت حوزه بهداشت دوشادوش مدافعان سلامت در حوزه های دیگر در جهت کنترل و مدیریت بیماری کوشیده اند و این تلاش مستمر و بدون توقف باعث فرسودگی و خستگی آنها شده و گاهاً با ابتلاء به بیماری به دلیل مواجهه مستمر با بیماران، رفته رفته توان خود را برای ادامه راه از دست می دهند.
مدافعان سلامتی که در مراکز درمان سرپایی کرونا که مدام با بیماران دارای علائم و مشکوک به کرونا در مواجهه هستند و یا در تیمهای رهگیری به محض مثبت شدن تست یکی از همشهریان با حضور در محل سکونت فرد از کلیه اطرافیان تست سریع گرفته و بیماران بدون علامت را شناسایی می کنند. 
تیم های مراقبتی شامل پزشک و پرستار که با حضور در منزل افراد سالمند و یا دارای بیماریهای زمینه ای به مراقبت از این افراد پرداخته و از حضور آنان در اجتماع و مکانهای الوده جلوگیری می کنند. 
مدافعان سلامت در تیم های نظارتی که با نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در کلیه اصناف و اماکن در سطح شهر و روستا و برخورد با متخلفین و جلوگیری از ادامه فعالیت آنها به سیانت از سلامت همشهریان گرامی مشغولند.
همکاران حوزه آزمایشگاه مولکولی تشخیص کرونا که روزانه به طور میانگین بیش از 400 تست کرونا را انجام می دهند و مدافعان سلامتی که در مراکز و پایگاههای سلامت در جهت ادامه ارائه خدمات به خانواده ها و مراحل مختلف غربالگری جهت اقشار مختلف جامعه بسیار فعال و سختکوش عمل کرده اند. 
و دیگر عوامل خانواده بزرگ بهداشت در ستاد و محیط که جان برکف و جهادگونه همواره در جهت حفظ و ارتقاء سلامت جامعه کوشیده اند‌ .
همه و همه پس از گذشت 14 ماه مبارزه خسته و فرسوده شده اند و دست استمداد و یاری به سوی همشهریان خود دراز کرده اند و تنها درخواستشان از آحاد جامعه رعایت پروتکل های بهداشتی و عمل به توصیه های وزارت بهداشت در جهت قطع زنجیره کرونا می باشد.
در این میان قطعاً ادامه همراهی و مشارکت همه جانبه دستگاههای اجرایی استان و اجرای دقیق و قاطع مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا می تواند به سرعت استان را از شرایط بحران خارج نماید.
روابط عمومی معاونت بهداشتی
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 41562

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید