• 1400/06/03 - 11:17
  • 178
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر محمدرضا قدیر؛

روند ابتلا و بستری بیماران کاهشی نشده است/راه اندازی بانک اکسیژن در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه روند ابتلا و بستری در استان کاهشی نشده است، گفت: علت فوتی‌های زیاد در استان مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا شده به مرکز درمانی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در صد و دومین جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا ویروس که صبح امروز در سالن کرامت استانداری قم برگزار شدگفت: حدود یک هزار بیمار در مراکز درمانی قم بستری هستند.

وی افزود: علت فوتی‌های زیاد در استان قم، مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا شده به مرکز درمانی است و رفتار مردم در مواجهه با ویروس کرونا باید تغییر کند.

قدیر بیان کرد: رعایت کامل دستورالعمل‌ها مدنظر مردم باشد، در حال حاضر چیزی به نام ابتلای فرد به کرونا وجود ندارد و یک نفر یک خانواده یا یک جامعه را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در جامعه گفت: اثرات واکسیناسیون در جامعه ملموس است و عمدتاً افرادی که در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند واکسینه نشدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه روزانه بین یک هزار و 200 تا یک هزار و 300 بستری موقت در استان قم داریم، گفت: بیمارستان‌های قم در حال حاضر تکمیل است و درخواست راه‌اندازی بیمارستان تنفسی به ارتش را داده‌ایم که بزودی در قسمتی از فضای آزاد بیمارستان شهید بهشتی راه اندازی خواهد شد.

قدیر از راه اندازی بانک اکسیژن با حمایت هلال احمر و مجمع خیرین سلامت در استان قم در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با ایجاد بانک اکسیژن، نیاز بیماران کرونایی که در منزل قرنطینه هستند به میزان زیادی برطرف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد مردم در استان باید واکسینه شوند تا نسبت مرگ‌ومیر نیز کاهش یابد، تاکنون به ۳۵۳۸۰۰ نفر در استان قم واکسن کرونا تزریق‌شده است.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 46846
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید