• 1400/05/26 - 11:33
  • 107
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی قم؛

رعایت ضوابط بهداشتی در تمامی هیئت های عزاداری مورد انتظار است/برپایی ایستگاه صلواتی ممنوع

نرگس جعفری با تشریح اقدامات و نظارت‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در دهه اول محرم، گفت: تاکنون بیش از 300 مورد بازرسی توسط بازرسان این معاونت از هیات‌های مذهبی استان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، نرگس جعفری مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت و گویی اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم نظارت‌های بهداشت محیطی بر فعالیت هیات‌های برگزارکننده آیین های سوگواری امام حسین (ع) در مساجد، تکایا و حسینیه‌های استان با هدف کنترل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در راستای مقابله با کرونا تشدید شد.

وی با اشاره به همکاری سازمان تبلیغات در ایام محرم با بازرسین بهداشتی این معاونت تصریح کرد: طی روزهای اخیر بیش از 300 بازدید از مراسم عزاداری هیأت‌های مذهبی در استان قم انجام‌شده است.

جعفری از ممنوعیت برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر خبر داد و خاطر نشان کرد: ابلاغیه و دستورالعمل ستاد ملی کرونا ویژه محروم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هیات مذهبی ابلاغ شده که باید همه ما خود را ملزوم به اجرای این پروتکل‌ها بدانیم.

وی با بیان اینکه رعایت ضوابط بهداشتی در همه هیئت ها در سطح استان مورد انتظار است گفت: مواردی مثل دسته روی هیئت های عزاداری، تراکم جمعیت، برگزاری مراسم در فضای بسته، پخت و توزیع نذورات که باعث ازدحام جمعیت می شود، عدم جمع آوری آب سردکن در محیط مجالس، عدم تعیین زمان مشخص جهت شروع و پایان مراسم ها و رعایت زمان، عدم رعایت فاصله گذاری، عدم رعایت محدودیت نفرات و همچنین عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از هیئت ها و مکان های برگزاری مجالس عزاداری به چشم می خورد که باید توسط مسئولین این مشکلات برطرف شود.

جعفری اضافه کرد: خود مراقبتی بیشترین تاثیر را در جلوگیری از شیوع این بیماری دارد. افرادی که ناقل بیماری هستند نباید در تجمعات حضور یابند و با ماندن در خانه، سعی در کنترل این بیماری منحوس داشته باشند.

به گفته مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، در راستای مقابله با بیماری کرونا در استان، نظارت بر اجرای پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا پایان ماه محرم و صفر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 46719
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید