• 1400/06/03 - 12:58
  • 120
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار قم؛

بیمارستان تنفسی در قم راه اندازی می شود

استاندار قم از راه اندازی بیمارستان تنفسی 68 تخت خوابی با همکاری ارتش در محوطه مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید بهشتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در ستاد استانی مقابله با کرونا ایجاد بیمارستان تنفسی توسط ارتش را اقدامی ماندگار برای افزایش تخت های بیمارستانی استان قم دانست و گفت : مراکز درمانی پاسخگوی نیاز های استان هستند و این بیمارستان تنفسی به عنوان زیر ساختی دائمی برای استان قم برای روز های بحرانی و مبادا ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به اضافه شدن 450 تخت بیمارستانی جدید در روز های درگیری با کرونا در استان قم گفت:  تکمیل شدن بیمارستان امیر المومنین با همکاری و هم افزایی گروهای مختلف و دستگاه های ملی و استانی  گامی در راه رفع کمبود ها و تکمیل کردن زیر ساخت های درمانی استان قم بود.

استاندار قم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را دائمی عنوان کرد و گفت:  واکسیناسیون در  کنار کاهش تردد ها، تجمع ها و رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی است که  می تواند باعث کاهش موارد ابتلا و فوتی های کرونایی  و عبور از موج پنجم کرونایی شود.

سرمست ادامه داد:  بدنبال کاهش 5 ساله سن گروه های هدف واکسیناسیون در استان هستیم، ما از نظر سن واکسیناسیون از سایر استان ها جلوتریم و برای اخذ مجوز ها و سهمیه واکسیناسیون استان تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد.

استاندار قم واکسیناسیون را یک راهکار پذیرفته شده برای مقابله با کرونا و کنترل این بیماری دانست و گفت: شناسایی گروه های پر خطر ، کاهش سن واکسیناسیون درسایر گروه های هدف در چارچوب قانون و سند ملی واکسیناسیون صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 46849
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید