• 1393/12/05 - 10:09
  • 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کارگاه مدیریت و کاهش خطر بلایا ویژه کارشناسان بیماریها برگزار گردید.

کارگاه مدیریت و کاهش خطر بلایا ویژه کارشناسان بیماریها برگزار گردید.

دراین کارگاه مدیر گروه واحد مبارزه با بیماریها و کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماریها و سایر کارشناسان به تبیین وظایف تیم های ارزیابی سریع بهداشتی و توجه به نظام مراقبت بیماریها بدنبال بروز بحران ناشی از حوادث طبیعی و انسان ساخته پرداختند.

کارگاه دو روزه مدیریت و کاهش خطر بلایا با هدف آشنایی پرسنل با مراحل مقابله با بلایا در تاریخ 3 و 4 اسفند ماه در مرکز بهداشت برگزار گردید. دراین کارگاه مدیر گروه واحد مبارزه با بیماریها و کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماریها و سایر کارشناسان به تبیین وظایف تیم های ارزیابی سریع بهداشتی و توجه به نظام مراقبت بیماریها بدنبال بروز بحران ناشی از حوادث طبیعی و انسان ساخته پرداختند.

 

با توجه به اهمیت بحث آموزش و تمرین جهت کسب آمادگی مقابله با بلایا در مرحله قبل از وقوع آن و همچنین بحث مقابله یا پاسخ در مرحله وقوع بلایا و بحث بازسازی و توانبخشی در مرحله پس از وقوع؛ آموزش و راهکارهای لازم ارائه شد. همچنین با توجه به اینکه امکان شیوع و همه گیری بیماریهای عفونی و واگیردار پس از وقوع بلایا بیشتر می شود پرسنل با دستورالعمل برقراری یک نظام مراقبت فعال آشنا شده اند. در روز پایانی کارگاه با تدوین دو سناریو برای بیماری سرخک و بیماریهای منتقله از آب و غذا و اعزام دو تیم به عرصه، نسبت به ارزیابی سریع بهداشتی اقدام گردید.



  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 18552
کلمات کلیدی