• 1395/01/09 - 12:37
  • 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیگیری موارد گزارش شده به 190

هموطنان گرامی با گزارش تخلفات بهداشتی به سامانه کشوری 190 و پیگیری و تشدید نظارت توسط کارشناسان بهداشت محیط در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه نقش بسیار موثر و پررنگی می توانند داشته باشند

هموطنان گرامی با گزارش تخلفات بهداشتی به سامانه کشوری 190  و پیگیری و تشدید نظارت توسط کارشناسان بهداشت محیط در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه نقش بسیار موثر و پررنگی می توانند داشته باشند. در روز گذشته با پیگیری دو مورد از شکایات رسیده به 190 بازرسان مرکز بهداشت با حضور در یک ساندویچ فروشی با عدم رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیطی و بهداشت مواد غذایی توسط متصدی مربوطه مواجه شدند. در این بازرسی مقادیری جگر و مواد پروتئینی تاریخ مصرف گذشته کشف گردید که با پیگیری های لازم فروشنده اقلام مذکور شناسایی و با حضور در آن فروشگاه کلیه محضولات پروئنینی و فراوری شده از جمله ناگت مرغ، کباب لقمه، جگر و ... که تاریخ مصرف آنها منقضی شده بود جمع آوری  و معدوم گردید. همچنین تذکرات لازم در خصوص بهداشت محیط و نظافت فردی به متصدی ساندویچی داده شد که با مراجعه مجدد کارشناسان کلیه نواقصی و قصورات بهداشتی برطرف گردیده بود.

 

همچنین در پی گزارش یک مورد دیگر از  تخلف با سامانه 190 مشاهده شد یک مورد اغذیه فروشی که اقدام به قرار دادن فر کباب خود در هوای آزاد و در پیاده رو نموده است که با پیگیری و تذکرات لازم به متصدی داده شد و در جهت نظارت مجدد و اطمینان از اجرای تذکرات، مجددا مورد بازرسی و نظارت قرار گرفت که از این بابت اطمینان حاصل گردید. 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 23178
کلمات کلیدی