• 1394/12/18 - 11:10
  • 74
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست مشترک با مرکز مدیریت خدمات حوزه های قم در دفتر آموزش و ارتقاء سلامت قم

در ادامه نشست های مشترک با سازمانها و ارگانهای مختلف درخصوص بحث خودمراقبتی و سفیران سلامت صبح امروز با حضور مسئولین معاونت فرهنگی و اداره آموزش و سلامت مدیریت خدمات حوزه ، گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت و آموزش و ارتقاء سلامت نشست مشترکی برگزار گردید

در ادامه نشست های مشترک با سازمانها و ارگانهای مختلف درخصوص بحث خودمراقبتی و سفیران سلامت صبح امروز با حضور مسئولین معاونت فرهنگی و اداره آموزش و معاونت سلامت مدیریت خدمات حوزه ، گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت و آموزش و ارتقاء سلامت نشست مشترکی برگزار گردید. در ابتدای این جلسه مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت درخصوص اهمیت خودمراقبتی و تربیت سفیران سلامت بعنوان یکی از 11 بسته خدمتی طرح تحول و نقش روحانیون در انتقال آموزه های بهداشتی و در نهایت حفظ و ارتقاء سلامت عموم جامعه توضیحاتی ارائه نمودند.

نمایندگان دفتر مدیریت خدمات حوزه نیز ضمن استقبال از طرح سفیران سلامت و بحث خودمراقبتی ، حوزه را از دیرباز پیشگام در انتقال آموزه ها چه در بحث دینی، روایی، اجتماعی و به نوعی سفیر سلامت معنوی و اجتماعی دانستند و با توجه به ارادت عمومی به مباحث دینی و استقبال از جلسات روحانیون، بحث توانمندسازی روحانیون در مباحث خودمراقبتی و آموزش عمومی را در قالب مباحث تلفیقی دینی و بهداشتی بسیار موثر دانستند.

از مباحث دیگری که در این جلسه مطرح شد بحث سیاستهای جدید جمعیتی براساس سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ، ترویج ازدواج مناسب و ترویج باروری سالم بود که ضمن ابلاغ برنامه های وزارت بهداشت در این خصوص فعالیتهای انجام شده از سوی گروه سلامت جمعیت  و خانواده ارائه و خواستار اجرای برنامه های مشترک با مرکز مدیریت حوزه گردیدند. جناب حجت الاسلام زهرایی درخصوص آموزش زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره ازدواج مرکز بهداشت با برگزاری جلسه و ارائه کتب آموزشی اعلام آمادگی نمودند.

مقرر گردید سیاستهای کلان وزارت بهداشت و برنامه های ابلاغی از سوی مرکز بهداشت بصورت مکتوب ارائه و با تشکیل کمیته مشترکی ، در خصوص برگزاری برنامه های کلان کشوری بصورت مشترک و بصورت مستمر برنامه ریزی و اجرا گردد.

 

اقای گلشیری، مدیرگروه آموزش و ارتقاءسلامت نیز از مرکز مدیریت خدمات حوزه نیز خواستند تا در کلیه جلساتی که در نشست های کشوری حوزویان، روحانیون و خانواده های آنها برگزار می گردد زمانی را هم در بخش سلامت به مرکز بهداشت اختصاص یابد تا در خصوص موضوعات و اولویت های بهداشتی  این مرکز مباحثی ارائه گردد.

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 22854
کلمات کلیدی