• 1394/03/13 - 13:03
  • 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

فعالیت مرکز بهداشت در شب و روز نیمه شعبان

مرکز بهداشت استان از 12 خردادماه با استقرار تیمهای بهداشت محیط در مسجد مقدس جمکران، اطراف حرم مطهر، اماکن بین راهی و محورهای مواصلاتی جهت تامین سلامت آب و مواد غذایی و همچنین ....

مرکز بهداشت استان از  12 خردادماه با استقرار تیمهای بهداشت محیط در مسجد مقدس جمکران، اطراف حرم مطهر، اماکن بین راهی و محورهای مواصلاتی جهت تامین سلامت آب و مواد غذایی و همچنین حضور پزشکان و کارشناسان مبارزه با بیماریها در دارالشفاء جمکران، درمانگاه حرم، بیمارستان سیار و همچنین 4 بیمارستان بزرگ شهر جهت نمونه گیری و مداخلات به موقع جهت پیشگری از گسترش بیماریهای واگیر، تلاش در  جهت حفظ سلامت زائرین و مسافرین گرامی را به عهده داشته است. همچنین آزمایشگاه و واحد هاری مرکز بهداشت نیز جهت آزمایش نمونه های مشکوک به التور و همچنین گاز گرفتگی های احتمالی بصورت شبانه روزی از روز گذشته فعال می باشند. در همین راستا فعالیتهای ذیل تا صبح امروز از سوی کارشناسان مرکز بهداشت انجام گردیده است: 

-  429بازدیدازمراکزعرضه موادغذایی

- 188مورد بازدیدازایستگاههای صلواتی

- 60هزارلیترضدعفونی آب تانکرهای مستقر در جمکران ومحدوده حرم

-  توقیف 239 کیلو موادغذایی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف

- 158  مورد نمونه برداری آب وموادغذایی مشکوک

-  33 مورد نمونه برداری موارد مشکوک به اسهال

-  20 مورد واکسیناسیون هاری 

در همین راستا 3 مورد مسمومیت غذایی گزارش گردید که با بررسی های بعمل آمده مشخص گردید مورد مسمومیت مربوط به یک کاروان زیارتی مرقد امام اعزامی از شیراز بوده است که اقدامات لازم جهت کنترل و مداخله به موقع انجام  و نمونه دریافتی به آزمایشگاه رفرانس مرکز بهداشت شهرستان  ارسال گردید . لازم به ذکر است که حال سایر افراد کاروان مساعد می باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فعالیت تیمهای مستقر در جمکران، حرم و سطح شهر تا پایان روز 15 خرداد ادامه خواهد داشت. 


  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 19771
کلمات کلیدی