• 1394/12/16 - 12:38
  • 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

طرح موضوع خودمراقبتی و جذب سفیران سلامت در جلسه دفترامور بانوان استانداری

با برنامه ریزی انجام شده و درخواست معاونت بهداشتی بحث خودمراقبتی و سفیران سلامت در دستور کار جلسه دفتر امور بانوان استانداری قرار گرفت.

با برنامه ریزی انجام شده و درخواست معاونت بهداشتی بحث خودمراقبتی و سفیران سلامت در دستور کار جلسه دفتر امور بانوان استانداری قرار گرفت. در این جلسه که باحضور نمایندگان کلیه دستگاههای اجرایی استان برگزار گردید  مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت ضمن ارائه گزارش کوتاهی از اجرای طرح تحول نظام سلامت و اهداف آن، موضوع خودمراقبتی  بعنوان یکی از 11 بسته خدمتی طرح تحول مطرح و جذب و آموزش سفیران سلامت را در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه بسیار مهم ارزیابی نمودند. اقای گلشیری مشارکت سازمانها و ارگانها و نقش  تشکل های خودمراقبتی در حوزه های فردی، سازمانی، اجتماعی و خودیاری و انجام فعالیتهای مربوطه را موجب  کاهش بار مراجعات و کاهش هزینه های بیماری در جامعه بیان نمودند. 

کارشناس جلب مشارکتهای مردمی مرکز بهداشت نیز در ادامه بحث ارتقاء و توسعه سیستم بهداشت و بهره مندی عموم جامعه را از سلامتی  در گرو مشارکت عموم خانواده ها و تک تک افراد جامعه بخصوص سفیران سلامت که از دل جامعه برخواسته اند دانسته و جلب حمایت مدیران دستگاهها را در خودمراقتبی سازمانی بسیار مهم ارزیابی نمودند.

مشاور محترم استاندار در امور بانوان و خانواده نیز ضمن اعلام حمایت از اجرای طرح سفیران سلامت از نمایندگان امور بانوان دانشگاهها ، دستگاهها و بخصوص تشکل هایی که دارای اعضای فعال می باشند خواستند در اجرای این طرح با مرکز بهداشت همکاری های لازم را داشته باشند.

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 22836
کلمات کلیدی