• 1395/01/24 - 16:46
  • 78
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حضور فعال مرکز بهداشت قم در نمایشگاه سلامت دهان و دندان در حاشیه همایش روز دندانپزشکی

مقام عالی وزارت ضمن حضور در نمایشگاه برگزار شده در حاشیه همایش از غرفه های دانشگاههای علوم پزشکی بازدید نمودند. ایشان در غرفه مرکز بهداشت نیز حضور یافته و از فعالیتهای ریاست دانشگاه و معاونت بهداشتی در پیشبرد اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در شهر قم تقدیر نمودند

دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت در مراسم بزرگداشت روز دندانپزشکی که روز گذشته برگزار گردید با اشاره به این که ایرانیان بین سن 30 تا 40 سالگی 13.5 دندان غیرسالم دارند،فرمودند: بعد از 65 سالگی بالای 84 درصد دندان ها دیگر وجود ندارند و یا تخریب شده هستند و اگر بخواهیم در این زمینه به استانداردهای جهانی نزدیک شویم و خود را به استاندارد های کشورهای منطقه برسانیم باید تلاش فراوانی را در این حوزه انجام دهیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کردند: البته ما در این مدت اقدامات خوبی را آغاز کرده ایم که از آن جمله می توان به توجه به سنین دبستان و بعد از آن اشاره کرد ولی باید این اقدامات ادامه پیدا کند و توجه به سلامت دندان به سنین دبیرستان نیز برسد.

دکتر هاشمی همچنین با اشاره به لزوم عزم عمومی برای بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان در کشور افزود: توجه به حوزه سلامت دهان و دندان از طرف دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت موجب رضایتمندی بیشتر مردم خواهد شد، زیرا طبق بررسی های انجام شده از یک تا چهار دهک اول به دلیل مشکلات مالی برای دریافت خدمات مراجعه نمی کنند.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت ، در ادامه همایش مقام عالی وزارت ضمن حضور در نمایشگاه برگزار شده در حاشیه همایش از غرفه های دانشگاههای علوم پزشکی بازدید نمودند. ایشان در غرفه مرکز بهداشت نیز حضور یافته و از فعالیتهای ریاست دانشگاه و معاونت بهداشتی در پیشبرد اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در شهر قم تقدیر نمودند و با توجه به شرایط خاص شهر قم از مسئولین دانشگاه خواستند نگاه ویژه ای به این شهر داشته باشند. ریاست محترم دانشگاه  و معاون بهداشتی نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی ، توضیحات لازم درخصوص فعالیتهای معاونت بهداشتی در حوزه سلامت دهان و دندان، مراکز دولتی و خصوصی ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی، آمار خدمات در دو سال گذشته، معرفی مرکز تخصصی دندانپزشکی سلامت، روند اجرای طرح وارنیش فلوراید در استان قم و فعالیتهای انجام شده در راستای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت را ارائه نمودند.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 23362
کلمات کلیدی