• 1394/03/10 - 12:29
  • 72
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی درمانی در اعیاد نیمه شعبان و ایام ارتحال حضرت امام(ره)

جلسه هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی در اعیاد نیمه شعبان و ایام ارتحال حضرت امام(ره) با حضور جناب آقای عروجی، نمایندگان دستگاههای مرتبط ازجمله شهرداری، دامپزشکی، غذا و دارو، صنعت و معدن، آب و فاضلاب شهری و روستایی و نیروی انتظامی و همچنین مسئولین مرکز بهداشت شهرستان در مرکز بهداشت برگزار گردید.

 

جلسه هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی در اعیاد نیمه شعبان و ایام ارتحال حضرت امام(ره) با حضور مدیرکل بحران استانداری، نمایندگان دستگاههای مرتبط ازجمله شهرداری، دامپزشکی، غذا و دارو، صنعت و معدن، آب و فاضلاب شهری و روستایی و نیروی انتظامی و همچنین مسئولین مرکز بهداشت شهرستان  صبح امروز در مرکز بهداشت برگزار گردید.

در این جلسه دستگاههای حاضر در خصوص اقدامات خود در ایام نیمه شعبان و ارتحال ارائه نمودند . در ادامه دکتر باقری ضمن تقدیر از مشارکت کلیه سازمانهای مرتبط در بحث بهداشت و سلامتی، از مشکلات سال گذشته در استقرار غرفه های فروش مواد غذایی غیر بسته بندی و فله، ذبح احشام در معابر و اطراف مسجد مقدس جمکران و همچنین نحوه جمع آوری زباله ها مباحثی را مطرح و هم افزایی نیروهای کلیه دستگاهها در تامین سلامت همشهریان، زائرین و مسافران را خواستار شدند.

ریاست مرکز بهداشت شهرستان با تاکید بر ضرورت تامین آب کافی و یخ بهداشتی در مسجد مقدس جمکران، تامین مایحتاج زائرین و مسافرین را به اندازه کافی و بصورت بسته بندی و در صورت نیاز استقرار کانتینرهای توزیع مواد غذایی را ضروری دانستند و در خصوص نظارت بر فراوردهای خام گوشتی همکاری اکیپ های دامپزشکی را جهت نظارت بر استفاده از گوشت در رستورانها و آشپزخانه ها را همکاری سازمان دامپزشکی را لازم دانسته و همکاری کارشناسان نظارت بر مواد غذایی را در جهت همکاری درنظارت دقیق و شبانه روزی بر موادغذایی و ضدعفونی آب آشامیدنی و انجام کلرسنجی های لازم ضروری برشمردند.

ایشان در ادامه از استقرار نیروهای فنی بیماریهای مرکز بهداشت در دارالشفای مسجد مقدس جمکران و درمانگاه آستانه مقدسه حرم مطهر خبر داده و گفتند کلیه بیماریهای اسهالی ، گوارشی، تنفسی و بوتولیسم بصورت رایگان انجام شده و در صورت مشاهده و تشخیص شیوع بیماری واگیر دار، تدابیر لازم در خصوص کنترل و پیشگیری از احتمال هرگونه طغیان بیماری اتخاذ خواهد شد.

در دامه جلسه جناب آقای عروجی ضمن اشاره به تشکیل کارگروه بهداشت و درمان و تشکیل معاونت امور زائرین توسط استانداری ، عرضه آب و مواد غذایی سالم بین زائرین و مسافرین را وظیفه کلیه ارگانها دانسته و گفتند حضور و فعالیتهای شما در اعیاد شعبانیه مانور بزرگی است که باید هرکس با توجه به حیطه وظایف خود با هماهنگی های لازم بهترین خدمات را به زائرین ارائه نماید.

 

ایشان با توجه به حضور کاروانهای زیادی از سراسر کشور در شهر مقدس قم، نظارت برفعالیت ایستگاههای صلواتی و شناسایی و صدور مجوز برای آنها را ضروری دانسته و گفتند لازم است کلیه دستگاهها ملزم می باشند ضمن شناسایی منطقه و بازدید شرایط موجود، اکیپ های نظارتی خود را از روز سه شنبه 12 خرداد ساعت 9 صبح در مسجد مقدس جمکران مستقر نمایند. 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 19720
کلمات کلیدی