• 1395/04/14 - 14:23
  • 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تشدید نظارتهای بهداشتی در ایام تعطیلات عید سعید فطر

همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات عید سعید فطر و حضور مسافرین و زائرین در شهر مقدس قم و در ادامه نظارتهای ماه رمضان،از صبح روز 16 لغایت 18تیرماه معاونت بهداشتی با استقرار تیمهای نظارتی بهداشت محیط در سطح شهر و بویژه در هسته مرکزی شهر ، حرم مهطر و مسجد مقدس جمکران اقدام به تشدید نظارتها ...

همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات عید سعید فطر و حضور مسافرین و زائرین در شهر مقدس قم و در ادامه نظارتهای ماه رمضان،از صبح روز 16 لغایت 18تیرماه  معاونت بهداشتی با استقرار تیمهای نظارتی بهداشت محیط در سطح شهر و بویژه در هسته مرکزی شهر ، حرم مهطر و مسجد مقدس جمکران اقدام به تشدید نظارتها و کنترل های بهداشتی می نماید. 

در همین راستا و براساس دستورالعمل ابلاغی دفتر سلامت محیط و کار وزارت متبوع اقدامات ذیل به اجرا درخواهد آمد: 

1.  بازرسی هدفمند از مراکز و اماکن حساس، سامانه های تامین آب آشامیدنی و استخر های شنا و نظارت بر دفع بهداشتی فاضلاب و تشدید کنترل کیفی آب شرب

2.  نمونه برداری هدفمند از مواد غذایی سنتی و صنعتی 

3.  کنترل بهداشت و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور پیشگیری از بروز طغیان بیماری های منتقله از آب و غذا

4.  در صورت گزارش موارد طغیانهای ناشی از آب وغذا و یا موارد تهدید علیه بهداشت عمومی بلافاصله طبق دستورالعمل مربوطه اقدام گردیده و پیگیری جدی به عمل خواهد آمد.

5.  در صورت ارجاع موارد شکایات سامانه 190  بازرسین موظفند بدون در نظر گرفتن منطقه تحت پوشش اقدام و گزارش فوری نمایند. همچنین در خصوص نصب استیکر و اطلاع رسانی سامانه 190 اقدام خواهند نمود.

6.  بازرسین دارای کارت بازرسی بوده و ملزوماتی از جمله صورتجلسات توقیف، فرم نمونه برداری مواد غذایی  و آب ، برگه های جریمه کارت بهداشت، کیت کلرسنج و یدسنج، دستگاه پلمپ ( یک دستگاه برای هر اکیپ ) و سیم و سرب به مقدار نیاز به همراه خواهند داشت.

7.  آزمایشگاه آب و فاضلاب در این روزها جهت انجام آزمایشات لازم فعال خواهد بود.

همشهریان گرامی می توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با سامانه 190 تماس حاصل فرمایند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی مورد پیگیری قرار گیرد. 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 24317
کلمات کلیدی