• 1394/12/02 - 12:33
  • 78
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز نوزدهمین دوره آموزش بهورزان

نوزدهمین دوره آموزش بهورزان با حضور معاون محترم بهداشتی، مسئولین مرکز بهداشت استان و شهرستان و همچنین مسئولین مرکز آموزش بهورزی صبح امروز در این آموزشگاه آغاز گردید

نوزدهمین دوره آموزش بهورزان با حضور معاون محترم بهداشتی، مسئولین مرکز بهداشت استان و شهرستان و همچنین مسئولین مرکز آموزش بهورزی صبح امروز در این آموزشگاه آغاز گردید. در ابتدای جلسه، معاونت محترم بهداشتی ضمن اشاره کوتاهی به تاریخچه دوران آغازین بهورزی و فلسفه ایجاد آن به تشریح وظایف اولیه بهورزان بعنوان خط مقدم بهداشت در روستاها همچون کنترل بیماریهای قلبی عروقی، فشارخون، دیابت، کنترل بیماریهای واگیردار و ... پرداختند. آقای دکتر آقاحسنی همچنین به بازدید دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از مراکز بهورزی و فعالیت بهورزان در روستاها و تحسین و تقدیر فعالیتهای اشاره نموده و یادگیری آموزشهایی را که در طول این دوره در آموزشگاه بهورزی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و اجرای صحیح و دقیق آنها را پس از آغاز دوره بهورزی بسیار مهم ارزیابی نموده و آنرا موجب تامین سلامت جامعه روستایی در آینده دانستند.

ایشان در پایان با تقدیر از مدیران و مدرسان آموزشگاه بهورزی برای کلیه مربیان و شرکت کنندگان در این دوره آرزوی موفقیت نمودند.

لازم به توضیح است بحث معارف مربوط به آموزشهای دانش آموزان بهورزی را حاج آقا توحیدی ، سفیر محبت مرکز بهداشت به عهده دارند.

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 22665
کلمات کلیدی