• 1395/03/20 - 12:47
  • 77
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز طرح تشدید نظارتهای بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان

طرح تشدید نظارتهای بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان توسط بازرسان معاونت بهداشتی آغاز گردید. در این طرح که علاوه بر نظارهای روتین مرکز بهداشت، از روز اول ماه رمضان با استقرار 6 تیم از کارشناسان ...

آغاز طرح تشدید نظارتهای بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان

طرح تشدید نظارتهای بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان توسط بازرسان معاونت بهداشتی آغاز گردید. در این طرح که علاوه بر نظارهای روتین مرکز بهداشت، از روز اول ماه رمضان با استقرار 6 تیم از کارشناسان بهداشت محیط قبل و بعد از افطار اجرا می گردد4 تیم از صبح تا افطار در سطح شهر و ستاد فعال خواهد بود و 2 تیم از ساعت 22 لغایت 2 بامداد در سطح شهر به فعالیت خواهند پرداخت. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل، پیگیری شکایت فوری و یا بروز و طغیان بیماری، یک تیم ستادی به حالت آنکال بصورت فوریتی به پیگیری و رسیدگی مورد خواهد پرداخت.

در طرح تشدید بازرسی ها در ماه رمضان علاوه بر نظارت بر کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس طبق برنامه اجرایی بازرسین از مناطق شهری و خارج شهری  بصورت ویژه موارد ذیل توسط این اکیپ ها بررسی و پیگیری دقیق خواهد شد:

1.       استفاده کننده از ظروف یکبار مصرف پلی استایرن جهت غذاهای داغ و با چربی پیوسته ممنوع بوده به عنوان جایگزینی آن ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی می باشد.

2.      نمونه برداری مواد غذایی  به صورت هدفمند از سبزی ،  سالاد سروشده ، همبرگر ، کباب کوبیده ، جوجه کباب ، بستنی، لبنیات ، شیرینی جات سنتی و صنعتی و ...  از نظر میکروبی و شیمیایی

3.     در صورت گزارش موارد طغیانهای ناشی از آب وغذا و یا موارد تهدید علیه بهداشت عمومی می بایست بلافاصله طبق دستورالعمل مربوطه اقدام گردیده و پیگیری جدی به عمل آید.

4.     در صورت مشاهده دستفروشان و دوره گردان مواد غذایی فسادپذیر و آماده مصرف با شهرداری تماس و پیگیری لازم جهت جمع آوری آن

در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی همشهریان گرامی می توانند با سامانه رایگان 190 تماس حاصل نموده و گزارش نمایند . بدیهی است کارشناسان معاونت بهداشتی در اسرع  وقت اقدام به پیگیری و برخورد با متخلف خواهند نمود.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 24083
کلمات کلیدی