• 1397/02/26 - 09:33
  • 70
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

فرارسیدن ماه رمضان مبارک

.رمضان، ماه خدا و میهمانی خدا، ماه بهار قرآن، ماه لیلة‏القدر و پاکی و تعالی انسان. رمضان، ماه برکت، رحمت، مغفرت، توبه، انابه، صبر و مواسات. رمضان ماه تقوا و طهارت و رهایی از شر نفس و به خدا پیوستن است.

 

فرا رسیدن ماه رمضان، ماه میهمانی خدا و بهار قران  مبارک باد.

رمضان، ماه خدا و میهمانی خدا، ماه بهار قرآن، ماه لیلة‏القدر و پاکی و تعالی انسان.
رمضان، ماه برکت، رحمت، مغفرت، توبه، انابه، صبر و مواسات. رمضان ماه تقوا و طهارت و رهایی از شر نفس و به خدا پیوستن است.
رمضان، ماه علی(ع) آن مقتدای عدالت و انسانیت است که نماز خون و شهادت در محراب عشق را برای اولین بار به یادگار گذاشت.
در روایات رسیده از معصومان(ع) نام‏ها و اوصاف بسیاری برای ماه رمضان آمده است، که نام‏های یادشده بخشی از آن به شمار می‏ آیند.
ولی در این میان به نظر می‏رسد ماه خدا و میهمانی خدا، عالی‏ترین تعبیری است که درباره ماه رمضان به کار برده شده است.
با اینکه همه ماه‏ ها ماه خداست و انسان‏ها همه وقت از نعمت‏های مادی و معنوی و در حقیقت از سفره گسترده الهی استفاده می‏کنند، ولی از آنجا که همه کتاب‏های بزرگ آسمانی از جمله قرآن که کتاب هدایت و راهنمایی برای همه بشریت است در این ماه نازل شده است، و نیز از آنجا که وظیفه بزرگ الهی روزه در این ماه انجام می‏شود امتیاز خاصی به این ماه بخشیده است.

ابابصیر از امام صادق(ع) نقل کرده که آن حضرت فرموده‏ اند: 
««تورات» در ششم و «انجیل» در دوازدهم ماه رمضان، و «زبور» در هجدهم و قرآن در شب قدر نازل شده است.»

با توجه به روایت یادشده ماه رمضان همواره ماه نزول کتاب‏های آسمانی و ماه هدایت و تربیت بوده است. چرا که هدایت و تربیت بدون دستورات و روش‏هایی که درست را از نادرست جدا و آن را به مردم تعلیم دهد ممکن نیست.

 

چرا ماه رمضان ماه خداست ؟ فضیلت این ماه چیست؟

 ماه رمضان ماه خداست و همانطور که شما هم می دانید فضیلت ماه رمضان از ماههای دیگر بیشتر است. در میان ماههای قمری ، ماه شعبان ، ماه رجب و ماه رمضان جزو پرفضیلت ترین ماههاست که با توجه به ارزش والای ماه رمضان ، این ماه برتری خاصی نسبت به ماههای دیگر دارد. فال امروز

فال امروز

برخی از ماه‎ها و ایام سال، نزد خداوند تبارک و تعالی از ویژگی خاصی برخوردارند. از آنجا که ماه رمضان، ماه جاری شدن برکات و خیرات الهی به سوی بندگان خویش است و از طرفی ماه توبه و بازگشتن و قبولی آن در درگاه خداوند و ماه نزول قرآن کریم برای هدایت و راهنمایی بشر و نیز ماه نزول سایر کتاب‎های آسمانی می‎باشد، بر تمام ماه‎های دیگر قمری شرافت و فضیلت دارد و به همین جهت، خداوند تبارک و تعالی این ماه را مختص به خودش می‎داند. قرآن کریم، ماه رمضان را، ماه روزه‎داری و تهذیب و خودسازی می‎داند.

 

رمضان ماه میهمانی خدا 

از طرف دیگر بر اساس برخی روایات اسلامی، خداوند تبارک و تعالی، سرنوشت انسان‎ها را در ماه رمضان و شب قدر که یکی از شب‎های آن است، رقم می‎زند و فرشتگان در آن شب که از هزار شب و ماه برتر است، برای تقدیر و تعیین سرنوشت انسان‎ها و آوردن خیر و برکات و تدبیر امور به زمین می‎آیند.[2]

 

پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ در خطبه‎ای معروف به خطبه شعبانیه فرمود:«ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد. ماهی که نزد خدا از همة ماه‎ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‎هایش بر تمام شب‎ها و ساعاتش بر همه ساعات افضل است. ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده، مورد لطف او قرار گرفته‎اید و...»

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 29461
کلمات کلیدی