• 1398/05/12 - 11:35
  • 91
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سالروز آسمانی ترین ازدواجها و هفته ازدواج مبارک

نخستین روز از آخرین ماه قمری، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج و هفته ازدواج نامگذاری شده است و روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی داده ‏اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.

 

 امروز 12 مردادماه 98  نخستین روز از آخرین ماه قمری، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج و تا 18 مردادماه بعنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است و ایامی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی داده ‏اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.
 ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم (ص) بر آن مباهات می کردند. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.
 فاطمه زهرا (س) دختر پیغمبر اکرم (ص) و از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود. پدر و مادرش از اصیل ترین و شریف ترین خانواده های قریش بودند. از حیث جمال ظاهری و کمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر شریفش ارث می برد و به عالی ترین کمالات  انسانی آراسته بود. در جریان ازدواج آن دو بزرگوار که به فرموده حضرت رسول(ص) خداوند فاطمه را به ازدواج علی (ع) در آورد نکات بسیار مهم آموزشی و الگویی وجود دارد که از آن جمله می توان به هم کفو و همتا بودن، خواستگاری بدون واسطه، قناعت، دوری از اشرافی گری و تجمّلات ، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قراردادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا و... اشاره کرد. به این خاطر است که یک پیوند با این ویژگی ها پیوند آسمانی لقب می گیرد که رضایت خدا و رسول خدا (ص) در آن وجود دارد.
12مردادماه سال 1398، آغاز هفته ازدواج است. بدین مناسبت در نظر است،  به منظور ترویج ازدواج سالم در جوانان و درراستای سیاستهای ابلاغی جمعیت ، با مشارکت کلیه ذینفعان درون وبرون سازمانی ، فعالیت های گسترده ای در کل کشور برگزار شود. از آنجایی که مساله ازدواج جوانان یک مساله فرابخشی است لذا موفقیت در اجرای برنامه های مرتبط با سلامت جوانان با مشارکت کلیه ذینفعان این امر میسر است.

اهداف برگزاری روز و هفته ازدواج :

<![if !supportLists]>1.     <![endif]>حساس سازی اجتماعی و معطوف کردن توجه جوانان به امر سلامت فردی، خانوادگی واجتماعی خود و حیطه هایی که باید به آن توجه کنند

<![if !supportLists]>2.     <![endif]>آگاه سازی اجتماعی در خصوص سیاست های کلی جمعیت ابلاغی توسط مقام معظم رهبری

<![if !supportLists]>3.     <![endif]>آگاهی رسانی به خانواده ها در مورد حیطه های اولویت دار سلامت جوانان در امر ازدواج و چگونگی درخواست دریافت خدمات در این حیطه ها

<![if !supportLists]>4.     <![endif]>آشنایی واحدهای ارایه خدمات در سازمان های ذیربط ، در خصوص  لزوم پرداختن به سلامت جوانان و ضرورت برنامه ریزی به منظور تامین منابع و ساختارسازی جهت ارایه این گونه خدمات در آینده برای این گروه سنی

                                   

 

جهت دریافت مطالب ترویج ازدواج آسان کلیک فرمایید.

جهت دریافت راهنمای ازدواج سالم در جوانان کلیک فرمایید.

جهت دریافت فایلهای ازدواج و سلامت معنوی1 کلیک فرمایید

جهت دریافت فایل تاثیر ازدواج در سلامت معنوی2 کلیک فرمایید.

  • گروه خبری : اخبار ویژه
  • کد خبر : 33208
کلمات کلیدی