• 1400/06/31 - 10:16
  • 164
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم؛

رعایت پروتکل های بهداشتی یک اصل مهم است

دکتر محمدرضا قدیر گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه برای مقابله و قطع زنجیره بیماری یک اصل مهم است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا قدیر در صد و پنجمین جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس استان قم که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به پذیرش ۱۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۹۹ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه ۱۱۷ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۶۸۳ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۲۰۶ نفر از آنها وخیم است.
 
قدیر وضعیت بیماری کرونا در استان را از لحاظ ابتلا، بستری و تعداد پی سی آر مثبت کاهشی اعلام کرد و گفت: متاسفانه افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند سطح اکسیژن پایینی دارند که این نشان دهنده مراجعه دیر هنگام بیماران است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 46 درصد از افراد بالای 17 سال در استان قم واکسینه شده اند اما هنور هم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه برای مقابله و قطع زنجیره بیماری یک اصل مهم است.
 
قدیر با اشاره به اینکه در منطقه نارنجی کرونایی هستیم، نباید با عادی انگاری دچار پیک های بعدی شویم، تصریح کرد: واکسیناسیون در اولویت برنامه های دانشگاه علوم پزشکی قم قرار دارد و تمام تلاش همکاران بهداشت تسریع در روند این طرح ملی است.
 
وی افزود: تاکنون ۶۵۳ هزار و ۱۶۷ نفر در قم واکسینه شدن که از این تعداد ۴۴۷ هزار و ۷۷۳ نفر دوز اول و ۲۰۵ هزار و ۳۹۴ نفر نیز دوز دوم واکسن را تزریق کرده اند.
 
رئیس دانشگاه علوم پرشکی قم از همشهریان درخواست کرد تا با دعوت چهره به چهره افراد و با آموزش و اطلاع‌رسانی گسترده مردم را برای دریافت واکسن کرونا تشویق و ترغیب کنند.
 
انتهای پیام/
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 47316

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید