• 1396/09/11 - 12:25
  • 81
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در جهت تربیت و پرورش سفیران سلامت دانش آموزی، آموزش مربیان و مجریان آغاز شد

در راستای برنامه ریزی های انجام شده در جهت اجرای برنامه سفیران سلامت دانش آموزی با مشارکت آموزش و پرورش استان قم، اولین جلسه اموزش مربیان و مجریان این طرح در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار گردید.

 

در راستای برنامه ریزی های انجام شده در جهت اجرای برنامه سفیران سلامت دانش آموزی با مشارکت آموزش و پرورش استان قم، اولین جلسه اموزش مربیان و مجریان این طرح در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار گردید. در افتتاحیه اولین روز از این جلسات آموزشی که با حضور مربیان بهداشت مدارس مقطع ابتدایی دخترانه  در حال برگزاری است معاون محترم تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با اشاره به آمار 246 هزار نفری دانش آموزان در قالب 1400 واحد آموزشی اجرای چنین طرح هایی را جهت ترویج فرهنگ خودمراقبتی و آموزش سلامت و پیشگیری در قشر دانش آموزان بعنوان نسل آینده ساز کشور بسیار مهم و سرنوشت ساز توصیف نموده و نقش مربیان و مجریان را بسیار ارزشمند دانستند. اقای رمضان بیگی تعامل و مشارکت نزدیک وزارت بهداشت و آموزش و پرورش را در ارتقاء سطح سواد سلامت دانش آموزان را گامی در جهت اصلاح سبک زندگی جامعه و در نتیجه کاهش بار بیماریها و کاهش هزینه های درمانی در آینده ذکر کردند.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی نیز در سخنانی آموزش در سنین یادگیری را مهمترین ، تاثیر گذارترین و ماندگارترین شکل انتقال اطلاعات و آموزه ها دانستند و گفتند  این آموزشها بویژه اگر در حیطه سلامت و در فضای مدارس و برای دانش آموزان باشد با تغییر سبک زندگی گام بسیار  موثری خواهد بود برای پیشگیری از 4 عامل مهم مرگ و میر در کشورمان که همان بیماریهای قلبی عروقی،  بیماریهای مزمن ریوی ،سرطانها  و دیابت می باشد. اقای گلشیری در ادمه از حضار خواستند که یک گام از حدود وظایف خود فراتر رفته و گام اول را بعنوان باقیات الصالحات گامی در جهت حفظ، بهبود و ارتقاء سطح سلامت جامعه آینده کشورمان برداریم و نگاه وظیفه ایی به کار داشته باشیم در ادامه اظهار امیدواری تمودند با مشارکت و همدلی بین معاونت بهداشتی و آموزش و پرورش بتوانیم شاهد موفقیتهای چشمگیری در پیشگیری از بسیاری از بیماریها در  مدارس استان باشیم. ایشان تعامل خوب و ارزشمند میان معاونت بهداشتی و اداره کل آموزش و پرورش استان را بسیار سازنده و تاثیر گذار ارزیابی نمودند.

لازم به ذکر است این کارگاهها در 4 روز متوالی جهت 4 گروه مربیان مدارس ابتدایی دخترانه، ابتدایی پسرانه، متوسطه اول دختر و پسر و متوسطه دوم دختر و پسر جمعا به تعداد 1000 نفر برگزار و شرکت کنندگان با مباحث الویت بندی شده از جمله : تغذیه، سلامت دهان و دندان، بلوغ، ارگونومی، بیماریها و ... آشنا خواهند شد. مباحث سلامت روان و مهارتهای زندگی در سلسله کارگاههای آموزشی جداگانه در 6 جلسه جهت همین گروه هدف در ادامه این جلسات برگزار خواهد شد.  

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 28340
کلمات کلیدی