• 1397/03/03 - 13:24
  • 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حدود 2 و نیم تن مواد غذایی غیرقابل مصرف از گردونه مصرف خارج گردید

با آغاز طرح تشدید نظارتهای بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از تاریخ 22 اردیبهشت ماه ، و نظارت بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی در ساعات اداری، غیر اداری، قبل و و بعد از افطار و تعداد 1464 نظارت انجام شده حدود 2و نیم تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف از گردونه مصرف خارج و معدوم گردید.

 

با آغاز طرح تشدید نظارتهای بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از تاریخ 22 اردیبهشت ماه ، و نظارت بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی در ساعات اداری، غیر اداری، قبل و و بعد از افطار و تعداد 1464 نظارت انجام شده حدود 2و نیم تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف از گردونه مصرف خارج و معدوم گردید. در طول این فعالیتها علاوه بر 699 مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی، تعداد 1283 مورد کلرسنجی آب، تعداد 168 مورد نمونه برداری آب آشامیدنی و همچنین 62 مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک نیز صورت پذیرفته است.

لازم به ذکر است نظارت بر کلیه مراکز تهیه ، توزیع ، عرضه و فروش مواد غذایی  با اولویت مراکز حساس از قبیل زولبیا و بامیه پزی و شیرینی های سنتی مخصوص این ایام ، حلیم و آش پزی، کبابی ، نانوایی ها و خرما فروشی و اماکن عمومی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی ، بهداشت ابزار و وسایل کار ، بهداشت محیط و نظافت محل کسب ، بهداشت مواد غذایی خصوصاً سالم بودن مواد اولیه و محصولات و همچنین کنترل عرضه دخانیات از جمله فعالیتهای بازرسین بهداشت که مجهز به تجهیزات پرتابل بازرسی می باشند بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در هریک از واحدهای صنفی با متخلفین طبق مقررات برخورد خواهندنمود.

از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تماس 190 سامانه ویژه رسیدگی به شکایات بهداشتی وزارت بهداشت تماس حاصل و گزارشات یا شکایات خویش را اعلام نمایند.

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 29544
کلمات کلیدی