• 1396/07/06 - 12:07
  • 76
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تشدید نظارتهای بهداشتی در ایام سوگواری و شهادت اباعبدالله الحسین(ع)

همزمان با آغاز ماه محرم گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان در یک برنامه زمانبندی شده ضمن تشکیل جلسات برون بخشی با ستاد بحران استان و ستاد ویژه اربعین و ارگانهای مرتبط بازرسي‌هاي بهداشتي از مساجد، تکايا و هيات‌هاي عزاداري را آغاز نمودند

 

همزمان با آغاز ماه محرم گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان در یک برنامه زمانبندی شده ضمن تشکیل جلسات برون بخشی با ستاد بحران استان و ستاد ویژه اربعین و ارگانهای مرتبط بازرسي‌هاي بهداشتي از مساجد، تکايا و هيات‌هاي عزاداري را آغاز نمودند. در همین راستا با قرار گرفتن در آستانه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از پنجشنبه 6 مهرماه لغایت پایان روز 9 مهر برنامه نظارتی ویژه ای به مدت 4 روز با حضور تیم های عملیاتی بهداشت محیط در تمامی نقاط شهر قم در نظر گرفته شده است. در این خصوص در روز 5 شنبه 5 اکیپ، جمعه 7 اکیپ و روزهای تاسوعا و عاشورا هریک 10 اکیپ 2 نفره از بازرسان بهداشت محیط به نظارت بر محل های توزیع آب و مواد غذایی، نذورات، مساجد، تکایا، ایستگاههای صلواتی، هیئات مذهبی و ... را برعهده خواهند داشت. علاوه بر سطح شهر اکیپ هایی نیز در در  بخش های کهک، دستجرد، جعفریه و مسیر های بین راهی نیز مستقر خواهند بود که نظارتهای لازم را معمول خواهند داشت.

علاوه بر اکیپهای مستقر در شهر آزمایشگاه آب و مواد غذایی مرکز بهداشت جهت آزمایش نمونه های گرفته شده از سطح شهر بصورت کشیک صبح و عصر فعال می باشند.  

رعایت بهداشت فردي، بهداشت مواد غذايي، محیط و ابزار و تجهيزات کار، کنترل مجوز برپایی ایستگاه های صلواتی و هیئات از مواردی است که بازرسان بهداشت محیط ضمن توصیه و آموزش از مسئولین برگزاری مطالبه می نمایند.

                                                                                                                                               

لازم به توضیح است با عنایت به حضور جمع کثیری از عاشقان اباعبدلله و هموطنان گرامی در شهر مقدس قم این نظارتها در اطراف حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و هسته مرکزی شهر و همچنین مبادی ورودی با دقت و شدت بیشتری انجام می پذیرد

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 27875
کلمات کلیدی